اتاق تندرستی به زودی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه ایلام راه اندازی می شود

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، مدیر تربیت بدنی دانشگاه ایلام گفت: طبق رایزنی های انجام گرفته با سازمان امور دانشجویی، به زودی اتاق تندرستی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه ایلام راه اندازی خواهد شد.

اتاق تندرستی به زودی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه ایلام راه اندازی می شود

نبی شمسایی، مدیر تربیت بدنی دانشگاه ایلام در گفتگو با خبرنگار دانشگاه وبلاگ دبیر فیزیک، در خصوص امکانات ورزشی دانشگاه گفت: تربیت بدنی دانشگاه ایلام با هدف پرکردن بهینه اوقات فراغت دانشجویان و همچنین آماده سازی تیم های دانشگاه جهت اعزام به مسابقات مختلف و با اولویت قرار دادن رشته های ورزشی مورد استقبال دانشجویان، اقدام به برگزاری برنامه های ورزشی با حضور مربیان مجرب استان در رشته های بدنسازی، فوتبال، فوتسال، شنا، والیبال، هندبال، کشتی، تکواندو، کاراته، شطرنج، تنیس روی میز و بیلیارد در بخش پسران و رشته های فوتسال، والیبال، بدمینتون، آیروبیک، شنا، بدنسازی، تنیس روی میز، بیلیارد و شطرنج در بخش دختران کرده است که با استقبال و مشارکت حداکثری دانشجویان روبرو شده است.

شمسایی در خصوص اماکن و فضا های ورزشی دانشگاه ایلام افزود: این دانشگاه دارای سالن چند منظوره، زمین چمن طبیعی و زمین چمن مصنوعی، سالن بدنسازی، سالن تنیس روی میز، سالن کشتی و ورزش های رزمی، سالن بیلیارد، اتاق تندرستی پردیس خوابگاهی دختران و چندین فضای ورزشی رو باز است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ایلام ادامه داد: البته 14 انجمن تخصصی ورزشی در دانشگاه فعال است که در برنامه ریزی و سامان بخشی به رشته های ورزشی با مدیریت تربیت بدنی همکاری دارند.

وی بیان نمود: در حوزه ورزش قهرمانی، تیم های ورزشی دانشگاه ایلام در سال های اخیر پیروز به کسب عناوین متعدد قهرمانی در رشته های مختلف از جمله فوتسال، هندبال، کشتی و تکواندو پسران و دختران در مسابقات قهرمانی دانشگاه های منطقه 5 و مسابقات کشوری و المپیاد سراسری دانشجویان سراسر کشور شدند.

شمسایی افزود: در بخش ورزش همگانی نیز برنامه هایی در حال اجرا است. از مهمترین این برنامه ها، برگزاری اردو های منظم کوهنوردی در دو بخش دانشجویی و کارکنان است که با تقویم مشخص تا پایان سال تحصیلی برگزار خواهند شد.

وی ابراز کرد: در زمینه آموزش، مدیریت تربیت بدنی دانشگاه با همکاری گروه علوم ورزشی دانشگاه اقدام به برگزاری دوره های سخنرانی علمی و برگزاری دوره های مربیگری ویژه دانشجویان رشته علوم ورزشی کرده است.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه ایلام اعلام کرد: مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام اقدام به برگزاری کلاس های ورزشی مختلف در بخش پسران (شامل بدنسازی، فوتسال، والیبال، شنا و کوهنوردی) و در بخش دختران (شامل بدنسازی، بدمینتون، شنا و کوهنوردی) کرده است. همچنین در سال گذشته تیم های ورزشی کارکنان دانشگاه پیروز به کسب عناوین مختلفی در سطح استان شدند.

وی با اشاره به تجهیز اماکن و فضا های ورزشی ابراز کرد: تربیت بدنی دانشگاه در سال گذشته اقدام به راه اندازی سالن بیلیارد با هزینه ای بالغ بر 110 میلیون ریال و تجهیز سالن بدنسازی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد ریال کرده که موجبات مشارکت و رضایت هر چه بیشتر دانشجویان را فراهم آورده است. همچنین اخیراً زمین چمن مصنوعی دانشگاه با هزینه ای بالغ بر 4 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

شمسایی با اشاره به برنامه های آینده مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ایلام اعلام کرد: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و برنامه عملیاتی سالیانه، برنامه های متنوعی را تدارک دیده ایم و در این زمینه می توان به اعزام تیم های ورزشی به مسابقات منطقه، میزبانی مسابقات قهرمانی منطقه 5 ورزش دانشگاه های کشور، برگزاری بیست و یکمین جشنواره بزرگ ورزشی درون دانشگاهی در دو بخش دانشجویان دختر و دانشجویان پسر اشاره کرد.

وی یادآور شد: همچنین مدیریت تربیت بدنی دانشگاه در نظر دارد نسبت به راه اندازی ایستگاه های دوچرخه سواری در دانشگاه جهت استفاده دانشجویان و کارکنان اقدام کند. به علاوه، توجه ویژه به ورزش در خوابگاه های دانشجویی از اولویت های این مدیریت خواهد بود. در این راستا با رایزنی هایی که با سازمان امور دانشجویی انجام گرفته است به زودی اتاق تندرستی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر راه اندازی خواهد شد. همچنین احداث و تجهیز فضا های ورزشی در محوطه خوابگاه های دانشجویی جزو برنامه های آینده دانشگاه خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اتاق تندرستی به زودی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه ایلام راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاق تندرستی به زودی در پردیس خوابگاهی دانشجویان پسر دانشگاه ایلام راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید