تحریم ها باعث کاهش ورود توریست به کشور شده است

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، یک عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران از کاهش مراجعان توریسم درمانی به ایران در امسال اطلاع داد و پیش بینی کرد که سال آینده سهم ایران از بازارهای منطقه کاهش خواهد یافت.

تحریم ها باعث کاهش ورود توریست به کشور شده است

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، فاطمه مقیمی، رئیس شورای بانوان بازرگان اتاق بازرگانی ایران، در همایش مدیریت اقتصادی صنایع در دوران تحریم با بیان این که تحریم ها علاوه بر وجود آوردن مسائل اقتصادی، باعث بروز مسائلی در حوزه معیشت مردم شده است، اظهار کرد: بنا بر آمارهای ارایه شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، در امسال فراوری محصولاتی مانند سیگار و پالم افزایش داشته و در بعضی محصولات که می توانستیم با استفاده از شرایط موجود فراوری خود را افزایش دهیم مانند خودرو و کامیون ها کاهش فراوری داشته ایم.

وی اضافه نمود: همچنین در سال گذشته 22 میلیون تن صادرات در بخش محصولات پتروشیمی صورت گرفته که از محل آن 12 میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است.

مقیمی با بیان این که عمده بازارهای ایران از آسیای شرقی و اروپا بوده، توضیح داد: در بخش گردشگری نیز تحریم ها باعث کاهش ورود توریست به کشور شده و تحریم دارو و مسائل آن نیز باعث شده در بخش توریسم درمانی که بیش از این وضعیت خوبی داشتیم، شاهد کاهش باشیم. سال گذشته 4 میلیون و 500 هزار توریست وارد کشور شدند که بیشترین آن متعلق به کشور عراق با یک میلیون و 600 هزار نفر بوده و پس از آن جمهوری آذربایجان، کویت، چین و هند قرار دارند.

رییس کانون زنان بازرگان ایران در ادامه درباره اظهارات وزیر امور خارجه کشورمان مبنی بر تشکیل یک سازوکار مستقل اقتصادی گفت: پیشنهاد اخیر آقای ظریف مبنی بر ایجاد یک شبکه اقتصادی با حضور هشت کشور عضو اکو یکی از پیشنهادهایی است که بازرگانان به آن احتیاج دارند و با وجود این که این موضوع از سال ها قبل مطرح بوده، تا امروز هنوز اجرایی نشده است.

وی با بیان این که برای اجرای این سازوکار ما به تغییر بعضی قوانین احتیاج داریم، توضیح داد: سال 2019 دو کشور ایران و لیبی کمترین میزان توسعه را در صنعت نفت داشته اند و پیش بینی می گردد سهم ایران از بازار منطقه سال آینده نیز کمتر گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تحریم ها باعث کاهش ورود توریست به کشور شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم ها باعث کاهش ورود توریست به کشور شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید