خبرنگاران سرمایه های خرد مردم راه اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، تهران - خبرنگاران - مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: سرمایه های خرد مردم به وسیله بورس برای راه اندازی یکی از مهمترین پروژه های نیروگاهی کشور به کار گرفته شد.

خبرنگاران سرمایه های خرد مردم راه اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد

عباس علی آبادی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی وبلاگ دبیر فیزیک اضافه کرد: نزدیک به هفت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برای وارد مدار کردن نیروگاه سیکل ترکیبی پرند صورت گرفته که بخش زیادی از این سرمایه گذاری به وسیله سرمایه های خرد مردم در بورس تامین شده است.

وی ادامه داد: بهره برداری از این نیروگاه بدون احتیاج به سرمایه گذاری خارجی و تامین از محل صندوق توسعه ملی و فقط با اتکا به سرمایه های مردم و فروش صکوک صورت گرفته که اقدام بسیار ارزشمندی برای کشور به محسوب می گردد.

علی آبادی یکی از مهمترین و بزرگترین اقدام هایی که در بخش انرژی کشور باید صورت گیرد را تبدیل نیروگاه های سیکل ساده به سیکل ترکیبی برشمرد که اهمیت آن در زمان های مختلف متفاوت است.

مدیرعامل گروه مپنا اضافه کرد: تبدیل نیروگاه های سیکل ساده به سیکل ترکیبی مزایای زیادی برای کشور به همراه دارد که یکی از مهمترین های آن صرفه جویی در مصرف سوخت و به دنبال آن حفظ محیط زیست است.

وی ادامه داد: بر همین اساس شرکت مپنا مصمم به اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده پرندبه سیکل ترکیبی شد و در اوایل کار به خوبی پیش می رفت.

علی آبادی اظهار داشت: اما کاهش قیمت سوخت و بعضی مسائل دیگر ادامه اجرای طرح را با کندی روبرو کرد و مقرر شد با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی کار تداوم یابد.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز به دلیل سهمی که دولت دارد با مشکل روبرو شد و ناگزیر پس از آنالیز های کارشناسانه تامین اقتصادی به وسیله بورس و فروش صکوک در دستور کار نهاده شد.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب و با استفاده از سرمایه های خرد مردم و در شرایطی که شدیدترین تحریم ها بر کشورمان تحمیل شده یکی از مهمترین پروژه های نیروگاهی که اثرات مثبت زیادی به همراه داروارد مرحله اجرا شد.

علی آبادی یکی از مهمترین مزیت این پروژه را اثر مثبت آن در حفظ محیط زیست دانست و اضافه کرد:کاهش دمای خروجی از این نیروگاه اثر خیلی خوبی در حفظ محیط زیست دارد.

وی کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد و گفت راندمان کاری این نیروگاه به مراتب بهتر شده است.

مدیر عامل گروه مپنا پایداری بیشتر شبکه برق، ایجاد اشتغال پایدار، جلوگیری از خروج ارز و استفاده از سوخت صرفه جویی شده در سایر بخش های کشور را از دیگر مزیت های این طرح برشمرد.

وی ادامه داد: بهره برداری از این نیروگاه اشتغال زیادی چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم برای کشور به همراه دارد.

علی آبادی از اجرای طرح تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی در نیروگاه های برق عسلویه و فردوسی مشهد علاوه بر پرند اطلاع داد و گفت: طرح های مذکور هم با استفاده از سرمایه های خرد مردم عملیاتی خواهند شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرمایه های خرد مردم راه اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه های خرد مردم راه اندازی یک طرح مهم نیروگاهی را ممکن کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید