عروس و داماد و مهمان های جشن عروسی به قرنطینه منتقل شدند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، درپی اعلام ممنوعیت تجمع در الجزایر در راستای اقدامات پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا در این کشور، رسانه های الجزایری گزارش دادند که نیروهای پلیس از برگزاری یک جشن عروسی جلوگیری کرده و عروس و داماد و مهمانان را به قرنطینه انتقال دادند.

عروس و داماد و مهمان های جشن عروسی به قرنطینه منتقل شدند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از ایرنا، وزارت بهداشت الجزایر در تازه ترین آمار از شیوع ویروس کرونا در این کشور گفت که 9 مورد جدید مبتلا به این ویروس در الجزایر ثبت شده است و شمار کلی مبتلایان در الجزایر را به 90 نفر رسانده است.

دولت الجزایر همچنین اعلام کرده است که خدمات حمل و نقل عمومی درون و برون شهری و حرکت قطارها به تعلیق درخواهد آمد و رستوران ها و قهوه خانه ها و کافه ها تعطیل می شوند و نیمی از کارمندان ادارات دولتی در خانه می مانند. این کشور همچنین از نیروهای امنیتی خواست که از تجمعات جلوگیری و پروازهای داخلی لغو شود. این اقدامات از روز یکشنبه آغاز تا 4 اوریل ادامه خواهد داشت.

با ثبت آمارهای جدید از افزایش شیوع ویروس کرونا در کشورهای عربی، برخی از کشورها اقدامات پیشگیرانه جدیدی را برای مقابله با این ویروس از جمله توقف حمل و نقل عمومی و اعمال مقررات شدیدتر برای ممانعت از تجمع ها اجرایی کرده اند.

  • متوقف شدن حمل و نقل عمومی در مغرب

دولت مغرب با توجه به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا حمل و نقل عمومی در این کشور را از روز سه شنبه متوقف می کند. وزارت بهداشت مغرب از تشخیص 9 مورد جدید مبتلا به ویروس کرونا خبر داد تا آمار مبتلایان در این کشور به 86 نفر برشد.

عبد الوافی لفتیت وزیر کشور مغرب روز جمعه گفت که به منظور پیش گیری از شیوع ویروس کرونا حرکت وسایل نقلیه عمومی از از روز سه شنبه متوقف می شود. وی خواستار اتخاذ اقدامات و تدابیر ضروری برای جلوگیری از تردد هرگونه وسایل نقلیه برای حمل و نقل مسافران از روز سه شنبه 24 ماه مارس شد.

وزارت کشور مغرب حالت فوق العاده سلامت اعلام کرده است که براساس آن افراد در صورت رعایت نکردن مقررات، تحت پیگرد و مجازات های کیفری قرار می گیرند.

  • یمن از پزشکان و کادر درمانی خواست برای مقابله با ویروس کرونا داوطلب شوند

وزارت بهداشت یمن روز شنبه از همه پزشکان و کارشناسان پیشگری و قرنطینه و دانشجویان پزشکی خواست تا برای مقابله با ویروس کرونا در این کشور داوطلب شوند.

این وزارتخانه گفت که همه کادرهای پزشکی در استان های یمن می توانند داوطب شوند. این در حالی است که یمن که بیش از پنج سال درگیر یک جنگ نابرابر است با کمبود تجهیزات پزشکی و کادر درمانی روبروست.

در همین ارتباط خبرگزاری سبأ گزارش داد که مسئولان یمنی شامگاه پنجشنبه در صنعا نشستی را با موضوع ویروس کرونا و با حضور مقبولی و طه المتوکل وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله برگزار کردند.

حاضران در این نشست، بر ضرورت افزایش اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا و فراهم ساختن تمام امکانات برای مقابله با این مسأله تأکید کردند. شرکت کنندگان یمنی همچنین گفتند که تا کنون هیچ موردی از ابتلای مردم یمن به ویروس کرونا گزارش نشده است و حتی یک مورد مشکوک نیز وجود ندارد.

  • سودان هرگونه تجمع در پایتخت را ممنوع کرد

خبرگزاری رسمی سودان از تشخیص دومین مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. براساس گزارش این خبرگزاری برگزاری جشن ها دینی و راهپیمایی در خارطوم پایتخت این کشور ممنوع و اماکن ورزشی و کافه ها تعطیل می شوند.

سودان با تشخیص اولین مورد مبتلا فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی را بسته است. سودان در ماه های گذشته شاهد اعتراض های و راهپیمایی های گسترده علیه دولت عمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع این کشور بود که به برکناری او انجامید این تجمع ها در راستای تشکیل دولت جدید در این کشور همچنان ادامه داشته است.

ویروس کرونا طبق آخرین آمار در جهان 276 هزار و 104 نفر مبتلا داشته که از این میان 11 هزار و402 نفر جان خود را از دست داده و 91 هزار و 952 نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

منبع: همشهری آنلاین

به "عروس و داماد و مهمان های جشن عروسی به قرنطینه منتقل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروس و داماد و مهمان های جشن عروسی به قرنطینه منتقل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید