عضو انصارالله: عربستان سعودی در جنگ یمن تنها خواهد ماند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله با اشاره به اختلافات شدید ریاض و ابوظبی در جنگ علیه یمن، خاطر نشان کرد که حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر در یمن غیر قابل پذیرش است.

عضو انصارالله: عربستان سعودی در جنگ یمن تنها خواهد ماند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبیر فیزیک، علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن بر لزوم اخراج عناصر متجاوز از این کشور تأکید کرد.

القحوم به شبکه خبری المیادین گفت که نمی توانیم حضور نیروهای متجاوز و اشغالگر را در خاک خود بپذیریم. وی توضیح داد که وضعیت دشمن در هیچ جای یمن، نمی تواند دارای ثبات باشد.

این عضو انصار الله خاطر نشان کرد که اردوگاه متجاوزان به یمن، در وضعیت چندپارگی و از هم پاشیدن قرار گرفته است.

القحوم با اشاره به اختلافات آشکار بین امارات عربی متحده و عربستان سعودی بر سر یمن، تأکید کرد که دشمنان یمن، در حال محاسبات مجدد هستند. وی خاطر نشان کرد که عربستان سعودی در این نبرد تنها خواهد ماند و به همین دلیل باید در محاسبات خود بازبینی داشته باشد.

اشاره القحوم به مواضع اخیر امارات در قبال جمهوری اسلامی ایران و جنگ علیه یمن است؛ به گونه ای که یک هیأت متشکل از مسئولان بلندپایه گارد ساحلی امارات به منظور برگزاری ششمین نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات، هفته جاری وارد تهران شده و با مسئولان گارد ساحلی ایران دیدار کردند.

این دیدار پس از شش سال صورت گرفت که در نوع خود اولین دیدار رسمی مقامات دو کشور طی این مدت محسوب می گردد و از همین روی، کارشناسان این دیدار را زمینه ساز تقویت روابط دو کشور تلقی کردند.

در همین ارتباط، محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به این سفر واکنش گفت که دشمنی ترامپ و شعار جنگ ایران در یمن، نخ نما شده و عربستان و ائتلاف آن نمی توانند از آن سوء استفاده نمایند... هماهنگی علنی بین امارات متحده عربی و ایران، نادرستی اهداف دشمنان و بهانه های آنها برای کشتار مردم یمن را برملا کرد.

این در حالی است بسیاری از مناطق جنوبی یمن همچنان تحت اشغال امارات قرار گرفته است. البته اخیرا ابوظبی گام هایی را برای خروج نیروهایش از یمن برداشته است.

عربستان سعودی به همراه امارات از فروردین ماه 1394 به صورت مداوم و گسترده مناطق مختلف یمن را بمباران کردند تا به زعم خود بتوانند عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به این کشور بازگردانند که پیروز به این کار نشده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "عضو انصارالله: عربستان سعودی در جنگ یمن تنها خواهد ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو انصارالله: عربستان سعودی در جنگ یمن تنها خواهد ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید