فارس من، چرا امتحانات دانشگاه تهران حضوری برگزار می گردد؟

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، دانشجویان دانشگاه تهران در سامانه فارس من می پرسند در شرایطی که کرونا جان مردم را می گیرد چه اصراری به برگزاری امتحانات به صورت حضوری است؟

فارس من، چرا امتحانات دانشگاه تهران حضوری برگزار می گردد؟

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دبیر فیزیک، بعضی کاربران فارس می پرسند که چرا امتحانات دانشگاه تهران حضوری برگزار می گردد؟.

این کاربران می پرسند: در شرایطی که کرونا جان مردم را می گیرد چه اصراری به برگزاری امتحانات به صورت حضوری است؟ مگر جان افراد از امتحانات واجب تر است؟

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی در رشته علوم انسانی در دانشگاه تهران در این باره به خبرنگار، گفت: با توجه به غیرحضوری شدن آزمون های خاتمه ترم در بسیاری از دانشگاه ها و ارزیابی دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به صورت مستمر و با آزمون الکترونیکی، امکان برگزاری امتحانات برای دانشجویان کارشناسی هم به صورت غیرحضوری وجود دارد و دانشجویان به وسیله شورای صنفی در حال پیگیری این خواسته هستند و امیدواریم که به نتیجه برسد.

روش برگزاری امتحانات در دانشگاه تهران

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در این رابطه به فارس گفت: در جلسه معاونان دانشجویی دانشگاه های منطقه یک درباره روش برگزاری امتحانات برای دانشجویان بومی و غیر بومی صحبت شد.

وی گفت: در این جلسه پیشنهاد شد که امتحان دانشجویان دانشگاه های منطقه یک در مقطع کارشناسی که احتیاج به به خوابگاه ندارند، حضوری باشد.

حبیبا گفت: دانشجویان غیربومی نیز شهر دانشگاهی در شهر موردنظر خود را برای امتحان اعلام می نمایند تا دانشگاه مبدا و دانشگاه مقصد برای برگزاری امتحان حضوری در دانشگاه شهر مورد نظر دانشگاه با هم هماهنگ شوند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره امتحانات در مقطع تحصیلات تکمیلی هم گفت: تصمیم گیری درباره دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی هم مانند دانشجویان کارشناسی بوده است.

وی ادامه داد: یعنی دانشجویانی که احتیاج به خوابگاه ندارند می توانند در دانشکده مربوطه امتحان دهند و در غیر این صورت با انتخاب واحد دانشگاه پیغام نور محل سکونت خود یا نزدیکترین واحد، در تاریخ مقرر در آن واحد برای امتحان حاضر خواهد شد.

علت برنامه ریزی متفاوت در شیوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم

سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره علت برنامه ریزی متفاوت در شیوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم به صورت حضوری یا مجازی، گفت: شرایط همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف یکسان نیست.

وی شرح داد: نوع دروس متفاوت است، دروس کارشناسی شرایط و الزامات خاص خود را دارند؛ در مقابل در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد دانشجویان و دروس کمتر است و امکان جمع بندی و ارزیابی در طول ترم وجود دارد.

ارزشیابی خاتمه نیم سال تحصیلی با ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در این باره شرح داد: ارزشیابی خاتمه نیم سال تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشگاه به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام گردد.

وی گفت: درباره ارزشیابی مقطع کارشناسی هم در حال صحبت با استاد هستیم؛ آن دسته از اساتیدی که بتوانند ارزشیابی خاتمه نیم سال تحصیلی را به صورت ارزیابی مستمر و آزمون الکترونیکی انجام دهند می توانند این کار را انجام دهند و اساتیدی که احتیاج به آزمون حضوری داشته باشند، آزمون حضوری برگزار خواهند کرد.

رئیس دانشگاه تهران توضیح داد: برای دروسی که اساتیدی که احتیاج به آزمون حضوری را تشخیص دهند، دانشجویان تهرانی در دانشگاه تهران امتحان می دهند و دانشجویان غیر تهرانی در نزدیک ترین واحد دانشگاه پیغام نور به محل زندگی خود امتحان می دهند. بنابراین این موضوع به نظر استاد و تشخیص او بستگی دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فارس من، چرا امتحانات دانشگاه تهران حضوری برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، چرا امتحانات دانشگاه تهران حضوری برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید