معرفی فرودگاه بین المللی چانگی

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، آشنایی با فرودگاه چانگی سنگاپور | سنگاپور چانگی Airport

با برترین فرودگاه جهان، فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپورآشنا شوید. این فرودگاه دارای حمل و نقلی خوب به سراسر سنگاپور است و هر گونه امکاناتی را فکرش را بکنید که برای حضور در یک فرودگاه برای شما لازم است را در اختیارتان می گذارد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق هم برترین فرودگاه جهان در دو سال اخیر را بررسی کنیم.

معرفی فرودگاه بین المللی چانگی

اطلاعات و تاریخچه فرودگاه بین المللی چانگی

در یک کلام، فرودگاهی با استانداردهای بسیار بالا. در دنیا فرودگاه های بسیار خوبی وجود دارد اما چه عواملی باعث می شود که یک فرودگاه در دو سال متوالی یعنی در سال های 2016 و 2017 به عنوان بهترین فرودگاه آن هم در سطح دنیا شناخته شود؟ در ادامه با ما باشید تا پاسخ این سوال را دریابید. فرودگاه چانگی سنگاپور در لبه شرقی این جزیره قرار گرفته و همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم، حمل و نقل خوبی به تمامی نقاط شهر سنگاپور دارد. این فرودگاه بهترین فرودگاه دنیا است که به عنوان بهترین پل ارتباطی بین اروپا و استرالیا نیز شناخته شده است. همچنین نقش مهم و پر رنگ این فرودگاه در ارتباط با قسمت جنوب شرق آسیا را نیز نباید دست کم گرفت. جالب است بدانید که فرودگاه چانگی هیچ پرواز داخلی ندارد و تمامی پرواز هایی که در این فرودگاه به زمین می نشینند و یا پرواز می کنند، همگی بین المللی هستند.

علت آن را می دانید؟ ما به شما می گوییم. جواب این سوال بسیار ساده است، این فرودگاه پرواز داخلی ندارد زیرا سنگاپور بسیار کوچک است! به همین سادگی. این نکته را بد نیست بدانید که فرودگاه چانگی، کاربری نظامی هم دارد و تنها فرودگاهی که در سنگاپور از این قائده مستثنی است، فرودگاه Seletar است. این فرودگاه در سال 1981 ساخته شده است و تحت نظارت شرکت هواپیمایی سنگاپور و شرکت تابعه سیک ایر(SilkAir)، اداره می شود. دراین فرودگاه پرواز های کم هزینه هم انجام می شود و از این نظر می توان گفت که چانگی بسیار مورد علاقه این گونه ایرلاین ها است.

نام فرودگاه بین المللی چانگی: سنگاپور چانگی Airport

کد یاتا: SIN

کد ایکائو: WSSS

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی چانگی: www.چانگیairport.com

اطلاعات فرودگاه بین المللی چانگی

نوع فرودگاه: همگانی و نظامی

فاصله تا مرکز شهر سنگاپور: 25 کیلومتر

ارتفاع از دریا: 7 متر

ترمینال: 4 پایانه

ترمینال های فرودگاه بین المللی چانگی

فرودگاه چانگی دارای 4 ترمینال است که از 1 تا 4 نام گذاری شده اند. در ادامه به اختصار، وظایف هر کدام از این ترمینال ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

ترمینال شماره 1: معمولا پرواز های کم هزینه و ارزان از این ترمینال انجام می شود. اما در ترمینال 2 و 3 هم پروازهای ارزان قیمت انجام می گیرد اما مرکزشان در ترمینال شناره 1 است.

ترمینال شماره 2: اکثر پرواز ها در ترمینال شماره 2 انجام می شود. اگر روزی مسیرتان به سنگاپور افتاد و خواستید به چانگی بروید، مسیرتان را به راننده ای که شما را می رساند بگویید، آن ها می دانند شما را کدام ترمینال پیاده کنند. می توانید با استفاده از سیستم های اطلاع رسانی فرودگاه به صورت آنلاین از ترمینال خود و یا آخرین اتفاقات و اخبار نیز با خبر شوید. در این ترمینال ایر ایندیا اکسپرس، نیپون ایرویز، اتحاد، ایندیگو، لائوس، لاکی ایر و بسیاری دیگر از خطوط هوایی فعالیت می کنند.

ترمینال شماره ی 3: در این ترمینال خطوط هواپیمایی چون: نیوزیلند، آیسانا، خطوط هوایی چین، چین شرقی، اتیوپیایی، لایون ایر، خطوط هوایی ملی میانمار، هواپیمایی قطر، عربستان، چین، تایوان، کره، ژاپن، هند، استرالیا، نیوزیلند، اروپا، آمریکا، امارات متحده عربی و آفریقای جنوبی و بعضی دیگر از هواپیمایی ها پرواز می کنند. برای هر 3 ترمینال شما ره 1، 2 و 3 هم درگاهی مشترک وجود دارد که به هم متصل است. البته مسافران می توانند از اتوبوس های اسکای ترک(Sky track)هم استفاده کنند.

ترمینال شماره ی 4: در این ترمینال ایر آسیا گروپ، کاتای پسفیک، چبو پاسفیک ایر، اسپرینگ ایر ویز و خطوط هوایی ویتنام و کره، پرواز های خود را انجام می دهند. برای رفتن به ترمینال شماره 4 می توانید از سرویس اتوبوسی های رایگان شاتل بهره مند شوید. از تمامی ترمینال ها می توانید به راحتی به ترمینال دیگری با این اتوبوس ها بروید. ترمینال شماره 4 در جنوبی ترین قسمت فرودگاه واقع شده و هیچ درگاه مستقیمی با دیگر ترمینال ها ندارد. ترمینال شماره 4، از سرویس اتوبوس های اسکای ترین بهره نمی برد.

راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی چانگی

تاکسی: شما می توانید با توجه به تعداد نفراتی که هستید، از شرکت های تاکسیرانی که در فرودگاه ارائه خدمات حمل ونقل می کنند استفاده کنید. شرکت های Premier Taxis و Citycab نمئنه ای از این شرکت ها هستند.

قطار: فرودگاه چانگی به خط شرقی و غربی خطوط مترو متصل است. شما می توانید با هزینه ای بسیار کم به مرکز سنگاپور بروید.

اتوبوس:شما می توانید با هزینه ای متوسط با اتوبوس های شاتل، هم به مرکز شهر و هم به اکثر هتل های معروف شهر بروید.

امکانات فرودگاه بین المللی چانگی

  • در این فرودگاه به مسافران، مخصوصا در زمان های تاخیر و یا لغو پرواز، زیاد بد هم نمی گذرد. باغ های مصنوعی در فرودگاه، سالن خدمات بهداشتی و آرایشی، سالن ورزشی که استخر شنا در خود دارد، نمونه ای از امکانات رفاهی است که این فرودگاه به مسافرین و مراجعین خود داده است.
  • در اکثر نقاط فرودگاه، صفحات نمایش بزرگ قرار داده شده است که برنامه های روز دنیا و متناسب با حال مسافران را پخش می کند.
  • در این فرودگاه باغ پروانه ها و استخر ماهی وجود دارد!
  • از فروشگاه های این فرودگاه حتما دیدن کنید. می توانید در آن فروشگاه ها خرید خوبی دشته باشید.
  • رستوران های متنوعی در سال ها انتظار ترمینال ها موجود است. هم می توانید غذاهای آسیایی و محلی و هم غذاهای بین المللی و فست فودی را میل کنید. همچنین کافه های خوبی در این ترمینال ها وجود دارد.
  • صندلی های این فرودگاه برای استراحت کردن بسیار مناسب اند اما شما می توانید در صورت دلخواه از مکان های مخصوصی که در این فرودگاه برای استراحت مسافرین تعبیه شده است و یا هتل های اطراف این فرودگاه استفاده کنید.
منبع: الی گشت

به "معرفی فرودگاه بین المللی چانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بین المللی چانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید