ورود سامانه بارشی به کشور ، شرایط هوای تهران

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران طی امروز 13 فروردین ماه در غرب ایران و دامنه های جنوبی البرز خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کشور ، شرایط هوای تهران

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از ایسنا، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا درباره آخرین شرایط آب و هوایی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه های پیش بینی هواشناسی امروز (13 فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه های زاگرس در جنوب غرب کشور و از اواخر روز در دامنه های جنوبی البرز مرکزی شامل استان های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود همچنین از بعد از ظهر امروز تا اواسط روز پنجشنبه (14 فروردین ماه) با تشکیل کانون های گرد و خاک روی عراق و عربستان احتمال پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق غرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه (14 فروردین ماه) در نوار شمالی کشور و دامنه های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب کشور همچنین در استان های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: با شمالی شدن باد روی دریای خزر از اواخر وقت پنج شنبه (14 فروردین ماه) دریا مواج می شود و دما در استان های ساحلی در روز جمعه (15 فروردین ماه) بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

ضیائیان ادامه داد: جمعه (15 فروردین کاه) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در شمال شرق و جنوب شرق و به صورت پراکنده در مرکز و شرق کشور در دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

وی همچنین گفت: روز شنبه (16 فروردین ماه) گستره بارش محدود به نوار شمالی کشور شامل سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور خواهد شد. یکشنبه (17 فروردین ماه) نیز فقط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهند بود که بارندگی در استان های گلستان و خراسان شمالی به شکل رگبار و رعد و برق و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان درباره شرایط آب وهوایی پایتخت نیز اظهارکرد: فردا (14 فروردین ماه) آسمان پایتخت ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق خواهد بود و به تدریج به سمت کاهش ابر می رود. بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز 17 و 10 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود. پس فردا (15 فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای 20 و 10 درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "ورود سامانه بارشی به کشور ، شرایط هوای تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود سامانه بارشی به کشور ، شرایط هوای تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید