گمیشان و آق قلا در محاصره سیل، آخرین برآورد از خسارت

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، بارش باران و سرریز شدن آب از سدهای بوستان و گلستان در روزهای پایانی سال، سیلاب را مهمان گلستانی ها کرد.

گمیشان و آق قلا در محاصره سیل، آخرین برآورد از خسارت

ابتدا شهرهای کلاله و گنبدکاووس دچار آب گرفتگی شدند و سپس سیل به آق قلا رسید و از روز گذشته سیلاب گمیشان و سیمین شهر را تهدید می نماید.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی این مهمان ناخوانده تاکنون 50 کیلومتر از جاده های استان گلستان را تخریب نموده است.

همچنین بر اساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی برآورده اولیه از خسارت های بخش کشاورزی گلستان هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

به گفته سید محمد موسوی از این میزان خسارت مبلغ 760 میلیارد تومان در بخش زراعی، 120 میلیارد تومان در بخش باغی، 170 میلیارد تومان به دامداری ها، مرغداری ها و آبزیان و 150 میلیارد تومان هم به تاسیسات و مراکز تامین و انتقال آب گزارش شده است.

مدیر کل دامپزشکی گلستان هم اعلام نموده است که بر اساس پایش های اجرا شده تاکنون 700 هزار قطعه مرغ گوشتی، 70 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی بر اثر سیل اخیر در استان تلف شده اند.

غلامرضا محرابی از گرفتار و تلف شدن دو هزار و 200 راس دام سبک، 17 راس دام سنگین و سه راس اسب در سیل گلستان اطلاع داده و گفت: اکیپ های دامپزشکی از تمامی شهرستان های استان به مناطق سیل زده اعزام شدند و با دقت کامل نسبت به معدوم سازی مناسب و بهداشتی دام ها و طیور تلف شده نظارت دارند.

خسارت 262 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی روستاها

همچنین معاون آب و فاضلاب روستایی گلستان از خسارت 262 میلیارد ریالی به تأسیسات آبرسانی روستاها تنها در روستاهایی که قابل دسترسی بودن اطلاع داد.

عاشور محمد مرگان پور ادامه داد: تاکنون 29.2 کیلومتر خط انتقال، سه حلقه چاه، 17 دهنه چشمه، 74.5 کیلومتر شبکه توزیع، 12 هزار و 500 انشعاب و 46 دستگاه تأسیسات برقی آسیب دیده ارزیابی شده است.

همچنین مدیرعامل برق گلستان گفت که براساس برآوردهای اولیه سیل، 80 میلیارد ریال به تأسیسات و شبکه برق استان خسارت زده است.

علی اکبر نصیری اضافه کرد: 17.7 کیلومتر شبکه 20 کیلو ولت و فشار ضعیف، 12 پست هوایی عمومی با تجهیزات کامل و تجهیزات جانبی شبکه بر اثر وقوع سیلاب در گلستان دچار خسارت شدند.

همچنین وزیر آموزش و پروش در صفحه توئیتر خود نوشته: تاکنون 256 مدرسه استان گلستان دچار آب گرفتگی شده و خسارتی نیز وارد شده است.

سید محمد بطحائی گفته برای راه اندازی سریع مدارس بعد از تعطیلات سفارش لازم را به مسئولان داشته که چنانچه نیازی به امکانات ویژه از مرکز و سایر استان ها دارند، مراتب را اعلام نمایند.

خسارت 28 میلیارد ریالی به تاسیسات آبرسانی آق قلا

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی آق قلا خسارت ناشی از سیل تاسیسات آبرسانی روستاهای این شهرستان را 28 میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام نمود و گفت: این رقم برای روستاهای قابل دسترسی بوده است.

بهزاد صادقی با بیان این نکته که به 14 روستای شهرستان با ناوگان سیار آبرسانی می گردد، اضافه کرد: بخشی از شبکه توزیع و خطوط انتقال روستاهای این شهرستان تخریب شده است.

همچنین محمدتقی زمانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از خسارت سنگین به واحدهای مسکونی گلستان اطلاع داد و گفت: تاکنون دو هزار و 950 واحد مسکونی توسط کارشناسان بنیاد مسکن استان ارزیابی خسارت شده است.

خسروی، رئیس ستاد پشتیبانی بازسازی گرگان و آق قلا از ارزیابی هزار و 300 واحد مسکونی حادثه دیده در 20 روستای شهرستان اطلاع داد و اظهار کرد که در شهرستان گرگان و آق قلا 20 اکیپ از کارشناسان خبره بنیاد مسکن برای ارزیابی خسارت ها در کلیه روستاها حضور پیدا می نمایند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با اشاره به سیلاب اخیر استان و آسیب دیدگی 50 کیلومتر از راههای اصلی، فرعی و روستایی استان، میزان خسارت وارده به این مقدار از راه ها را 100 میلیارد تومان اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گمیشان و آق قلا در محاصره سیل، آخرین برآورد از خسارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمیشان و آق قلا در محاصره سیل، آخرین برآورد از خسارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید