بختیار: ایران در برجام متناسب با رفتار 1

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از خروج آمریکا از برجام طرف های باقی مانده اقدام میسری برای دستیابی جمهوری اسلامی ایران به حقوقش در برجام انجام نداده اند گفت: امروز ما داریم توافقی را ادامه می دهیم که هیچ منافعی برای جمهوری اسلامی ندارد و ما باید در مورد این توافق در ضرب الاجل معین شده متناسب با رفتارهای طرف های باقی مانده در برجام تصمیم گیری کنیم.

بختیار: ایران در برجام متناسب با رفتار 1

علی بختیار در گفت و گو با وبلاگ دبیر فیزیک با اشاره به ضرورت استفاده کشورهای باقی مانده در برجام از ضرب الاجل 60 روزه معین شده، اعلام کرد: جمهوری اسلامی یک توافقنامه ای با کشورهای 1+5 امضا نموده است که در این توافقنامه در یک طرف منافعی برای کشورهای 1+5 دیده شده است و در طرف دیگر منافعی برای جمهوری اسلامی دیده شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: اما متأسفانه امروز این توافقنامه یک طرفه شده است و هیچ منافعی برای جمهوری اسلامی نداشته است. درست است که اروپا و چین و روسیه می گویند که ما در برجام حضور داریم اما عملاً هیچ اقدامی برای دستیابی جمهوری اسلامی ایران به منافعش در برجام انجام نمی دهند.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس توضیح داد: در یک توافق همه طرف ها ملزم هستند تا به مفاد آن پایبند باشند اما در برجام دیدیم که آمریکایی ها خود یک طرفه خارج شدند و اروپایی ها و چین و روسیه نیز گفتند ما به شکلی راه را ادامه خواهیم داد. اینستکس که یک درگاه اقتصادی برای روابط پولی و اقتصادی ما بود تاکنون هیچ کاربری برای ما نداشته و هیچ مسئله ای از ما حل ننموده است. سایر مواردی که تاکنون اروپایی ها و سایر اعضای باقی مانده در برجام اعلام نموده اند صرفاً در حد حرف بوده و کار اجرایی و عملیاتی تاکنون برای حفظ برجام از سوی اعضای باقی مانده انجام نشده است.

وی در ادامه تاکید نمود: امروز ما داریم توافقی را ادامه می دهیم که هیچ منافعی برای جمهوری اسلامی ندارد و ما باید در مورد این توافق تصمیم گیری کنیم. امروز ضرب الاجل 60 روزه ای معین شده تا ما بتوانیم در چارچوب این ضرب الاجل در مورد ماندن یا خارج شدن از برجام تصمیم بگیریم. با این شرایط و این اوضاع توافق برجام کاری برای ما انجام نمی دهد و در چارچوب این ضرب الاجل جمهوری اسلامی تصمیم لازم را اتخاذ خواهد نمود.

بختیار در ادامه با اشاره به اینکه ایران حق استفاده از حقوقش در برجام را تا زمانی که در آن باقی است دارد، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران در برجام حقوقی معین شده و این حقوق برای ما محفوظ است. اعضای باقی مانده در برجام باید از ضرب الاجل معین شده استفاده نمایند و در راستای اجرای تعهداتشان در برجام گام بردارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بختیار: ایران در برجام متناسب با رفتار 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بختیار: ایران در برجام متناسب با رفتار 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید