برکناری به ترزا می نخست وزیر انگلیس نزدیک تر شد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، فارس نوشت: رسانه های انگلیس از کوشش نمایندگان حزب محافظه کار برای برکناری نخست وزیر این کشور خبر داده اند.

برکناری به ترزا می نخست وزیر انگلیس نزدیک تر شد

از امروز فصل جدیدی در فرایند اجرای برگزیت شروع شده که ممکن است به قیمت کنار رفتن ترزا می از نخست وزیری تمام گردد.

بنا بر گزارش شبکه اسکای نیوز، دونالد توسک رئیس شورای اروپایی بامداد پنج شنبه (به وقت تهران) گفت که سران اتحادیه اروپا در جلسه خود در شهر بروکسل، با تمدید ضرب الاجل خروج بریتانیا از این اتحادیه سیاسی (برگزیت) موافقت کردند.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به یک بار تعویق در این فرآیند منجر شد.

خودداری چندباره مجلس انگلستان از تصویب توافق های می با سران اتحادیه اروپا این تعویق را نیز در یاری به حصول توافق نهایی بی نتیجه کرد و نهایتاً می چند روز پیش با موافقت مجلس رسماً از اتحادیه اروپا خواست موعد خروج را تا تیر ماه به تعویق بیاندازند.

شبکه اسکای نیوز گزارش نموده که احتمالاً این تعویق دوباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و به جریان افتاده ماده 50 می تواند در نهایت به نخست وزیری می سرانجام دهد.

بنا بر این گزارش، در حال حاضر بعضی از نمایندگان حزب محافظه کار در مجلس انگلیس در حال نوشتن نامه به رئیس کمیته 1922 هستند تا درخواست کناره گیری می از نخست وزیری و باز شدن مسیری برای روی کار آمدن رهبری جدید در انگلیس را مطرح نمایند.

این گزارش می افزاید، اگرچه حزب خانم می ممکن است تا ماه دسامبر رسماً با کنار گذاشتن وی از قدرت به نتیجه نرسد اما بحث هایی که اخیراً مطرح شده پیرامون چگونگی کنار رفتن وی از نخست وزیری است.

اما حزب محافظه کار چه گزینه هایی پیش رو خواهد داشت؟ ترزا می تا کنون با وجود اینکه سه بار کوشش کرد تا پیش نویس توافق خود را در مجلس عوام انگلیس به تصویب برساند اما ناموفق بود.

در حال حاضر گفت وگوها با حزب کارگر در مورد به توافق رسیدن همچنان ادامه دارد و هر دو طرف در محافل خصوصی تأکید نموده اند که رسیدن به توافق بسیار سخت خواهد بود و آن تعداد از نمایندگانی که در کابینه خانم می نیز سمتی دارند علناً مطالبی را علیه درخواست های حزب کارگر مطرح نموده اند.

بنا به تأکید اسکان نیوز، کابوس واقعی امروز پنجشنبه زمانی شروع خواهد شد که وی به مجلس بیاید و به نمایندگان اعلام کند که انگلیس ممکن است برای مدت طولانی تری در اتحادیه اروپا باقی بماند. وی تأکید خواهد داشت تا طرح A و B را به تصویب برساند اما نمایندگان مجلس انگلیس به دنبال تصویب طرح خودشان بدون حضور خانم می در آن طرح هستند.

2323

منبع: خبرآنلاین

به "برکناری به ترزا می نخست وزیر انگلیس نزدیک تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برکناری به ترزا می نخست وزیر انگلیس نزدیک تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید