برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی، با وجود اعلام تغییر در زمان برگزاری، روز سه شنبه 22 مرداد ماه در زنجان شروع به کار کرد.

برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی زنجان، یحیی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی استان در این خصوص گفت: به صلاحدید مدیریت عالی استان، در راستای استفاده از زیرساخت های جشنواره ملی روستا، صرفه جویی در هزینه ها و نیز تأکید بر حفظ زمان برگزاری، این جشنواره ملی روز گذشته در زنجان شروع به کار کرد.

او در خصوص خبر اولین تغییر زمان برگزاری جشنواره از مرداد به آبان که اطلاع رسانی شد، بیان کرد: همه مقدمات جشنواره مهیا بود، ثبت نام اولیه شرکت نمایندگان بخش آشپزی انجام شد و برای تجهیز بازارچه صنایع دستی نیز دعوت نامه به صنعتگران ارسال کردیم اما هم زمانی دو رویداد باهم که هرکدام در جای خود می توانستند به توزیع سفر و جذب گردشگر یاری نمایند باعث شد تا ما خواستار تغییر زمان برگزاری از مرداد به آبان ماه باشیم، در واقع برگزاری جشنواره ملی روستا در مجموعه گردشگری گاوا زنگ زنجان در تاریخ 13 مرداد ماه دلیل این تصمیم گیری بود.

رئیس چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در خصوص استان های شرکت نماینده در این دوره گفت: 13 استان در بخش آشپزی و 17 استان در بخش صنایع دستی در این جشنواره حضور دارند.

او اضافه نمود: در بخش آشپزی استان های هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، قزوین و زنجان به پخت آش های محلی می پردازند.

رحمتی در خصوص تعداد غرفه های آش و صنایع دستی اظهار کرد: 48 غرفه آش در کنار 80 غرفه صنایع دستی در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی پذیرای بازدیدنمایندگان و گردشگران هستند.

او در خصوص سیاه چادرهای عشایری بیان کرد: پنج سیاه چادر عشایری از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، زنجان و قزوین نیز در این دوره از جشنواره به ارائه محصولات و غذاهای محلی خود می پردازند.

این جشنواره از 22 تا 27 مردادماه جاری در مجموعه گردشگری گاوازنگ زنجان برپاست.

منبع: میراث آریا

به "برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید