بهترین سنگین وزن های کاراته جهان به دنبال یک سهمیه المپیک

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، شیوع گسترده ویروس کرونا از بهمن ماه گذشته زندگی مردم جهان را تحت تأثیر قرار داد و ورزش نیز از این موضوع در امان نماند. کاراته هم جزئی از آن بود که تأثیر زیادی از کرونا گرفت تا بعد از رقابتهای کاراته وان اتریش (بهمن ماه 1398)، تورنمنت های رسمی WKF بخصوص آنها که در راستا کسب سهمیه قرار داشتند، یکی بعد از دیگری لغو و به زمان دیگری موکول گردد.

بهترین سنگین وزن های کاراته جهان به دنبال یک سهمیه المپیک

در زمانی که هنوز رقابتهای المپیک به سال آینده میلادی موکول نشده بود، لیست نفراتی که به وسیله سیستم رنکنیگ کسب سهمیه نموده بودند به صورت رسمی اعلام شد. همین موضوع باعث شد کاراته کاهایی که در کورس کسب سهمیه امیدوار به حضور در کاراته وان مراکش و از همه مهمتر چشم به نتایج رقابتهای قهرمانی اروپا داتشند، این تصمیم فدراسیون جهانی را اوج بدشانسی خود دانسته و از لغو ادامه رقابتهای کسب سهمیه ناراحت شدند.

کرونا المپیک را یکسال به تعویق انداخت تا برنامه رقابتهای انتخابی المپیک با تصمیم هیأت اجرایی فدراسیون جهانی، دوباره به مدار اجرا بازگردد. تصمیمی که خیلی از کاراته کاهای جهان بخصوص آنها که صندلی مناسبی نزدیک به کسب سهمیه در رنکینگ داشتند را راضی کرد و انگیزه ای مضاعف داد تا تمرینات خود را یکبار دیگر با جدیت شروع نمایند. این یعنی آنکه هنوز شانس کسب سهمیه وجود دارد و آنها می توانند این راستا را همچنان پیگیری نمایند.

در این بین باید یکبار دیگر شاهد رقابت جذاب، دیدنی و البته محبت آمیز دو سنگین با افتخار کاراته کشورمان باشیم. ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده که تا بعد از مسابقات اتریش در کوشش برای کسب سهمیه در اوزان خود بودند، حالا یکبار دیگر باید کوشش نمایند. در شرایط فعلی این دو طبق رنکینگ فدراسیون جهانی سهمیه دارند، ولی طبق قانون یکی از آنها می تواند از پلکان هواپیما بالا رفته و راهی توکیو گردد.

سنگین وزن های پرافتخار کشورمان تنها می توانند اواخر فروردین ماه در رویداد کاراته وان مراکش شرکت نمایند و نتایج هر کدام از این دو خیلی اهمیت دارد که کدام یک به سهمیه المپیک خواهند رسید. اما بعد از تاتامی مراکش، باید منتظر نتایج مسابقات قهرمانی اروپا در گوتنبرگ سوئد باشند، مسابقاتی که تأثیر مستقیم در جابجایی نفرات برتر رنکنیگ وزن 75+ المپیکی دارد. اینکه ایگور آکتاش ترکیه ای و جانتان هورنه آلمانی چه نتیجه ای در گوتنبرگ کسب می نمایند، برای هر دو نماینده کشورمان می تواند خیلی اهمیت داشته باشد.

در چنین شرایطی فدراسیون کاراته اعلام نموده که از هر دو کاراته کا تا سرانجام فرایند کسب سهمیه حمایت می نماید. تصمیمی منطقی و البته در بهترین زمان ممکن که می تواند برای پورشیب و گنج زاده خیلی اهمیت داشته باشد تا با قوت قلب و البته بدون دغدغه تنها تمرین نمایند و فقط به فکر آماده سازی برای مسابقات پیش رو باشند.

هر کدام از این دو که راهی توکیو گردد، ایران یک شانس مسلم کسب مدال با ارزش المپیک را خواهد داشت، امیدواریم هر کدام که شایسته تر است از میدان سخت انتخابی المپیک بلیط سفر به توکیو را برای خود رزرو کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بهترین سنگین وزن های کاراته جهان به دنبال یک سهمیه المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین سنگین وزن های کاراته جهان به دنبال یک سهمیه المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید