توافقاتی برای حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، نخست وزیر سودان با اشاره به حصول توافق هایی با آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم گفت، پیشرفت زیادی در این جهت حاصل شده است.

توافقاتی برای حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا

عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در شهر خارطوم اظهار کرد: توافق های بزرگی با دولت آمریکا برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم حاصل شد و ما در این زمینه پیشرفت بسیاری داشتیم.

حمدوک در ادامه گفت: با وزیر خارجه آلمان درباره چالش های دوره انتقالی سودان گفت وگو کردیم.

نخست وزیر سودان اضافه کرد: سودانی ها از شهرهای مختلف در انقلاب شرکت کردند و ضروری است از تمامی اقلیم های سودان در دولت نماینده ای حضور داشته باشد، به همین دلیل برای تضمین حضور نمایندگان زن در دولت کوشش می کنیم و هدف ما تشکیل دولتی شایسته سالار است.

او با اشاره به چالش مالی پیش روی سودان گفت: ما احتیاج داریم به معضل افزایش هزینه ها رسیدگی نموده، تورم را متوقف نموده و برای اعتمادسازی دوباره در بخش مصرفی کوشش کنیم.

وزیر خارجه آلمان نیز در این کنفرانس تاکید نمود که کشورش برای بازگرداندن سودان به جامعه دنیای کوشش می نماید.

از سوی دیگر عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در دیدار با این وزیر آلمانی ضمن ارائه توضیحات کاملی از تحولات سودان و شروع اقداماتی واقعی برای اجرای توافقنامه دوره انتقالی، به نقش محوری آلمان در دنیا اشاره نمود.

البرهان ضمن تشکر از حمایت ها و موضعگیری های آلمان، بر تمایل و آمادگی کشورش برای توسعه افق های همکاری با آلمان در تمامی زمینه ها در آینده تاکید نمود.

محمد عبدالله التوم، مدیرکل مسایل اروپا و آمریکا در وزارت خارجه سودان نیز گفت: هایکو ماس بر آمادگی آلمان برای حمایت از سودان در دوره انتقالی در زمینه های توسعه مالی، انرژی و سیاسی در تمامی تریبون ها از جمله شورای امنیت و اتحادیه اروپا تاکید نمود.

به گفته عبدالله التوم، وزیر خارجه آلمان از اقدامات سودان و انقلاب مسالمت آمیزی که به تغییر در این کشور منجر شد، ابراز خرسندی کرد.

همچنین حمدوک 14 وزیر اولین کابینه سودان از زمان سرنگونی عمر البشیر در آوریل را انتخاب کرد.

این کابینه شامل اولین وزیر زن در پست وزارت خارجه است، یک چهره مالی در بانک دنیای به عنوان وزیر دارایی انتخاب شده و باید با بحران مالی که شدت آن در ماه های گذشته بیشتر شده، مقابله کند.

یک عضو مدنی شورای حاکمیتی سودان وابسته به گروه های آزادی و تغییر به شرط عدم افشای نامش اظهار کرد: اسماء عبدالله به عنوان وزیر خارجه و ابراهیم البدوی به عنوان وزیر دارایی انتخاب شده اند.

او اضافه کرد: عادل ابراهیم در پست وزارت انرژی و معدن و جمال الدین عمر در پست وزارت دفاع مشغول به فعالیت خواهد شد.

این کابینه در دوره انتقالی که طبق توافق ارتش سودان و مخالفان غیرنظامی این کشور برای سه سال ادامه داشته و پس از آن انتخابات برگزار خواهد شد، فعالیت خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) پیش بینی کرد حمدوک ظرف دو روز آینده تشکیل کابینه به شکل کامل را اعلام کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "توافقاتی برای حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافقاتی برای حذف نام سودان از لیست تروریسم آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید