جذاب ترین آثار هنری زنده با استفاده از گیاهان

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، خبرنگاران: هنرمند آلمانی دیانا شرر با الهام از نظریه چارلز و فرانسیس داروین در خصوص هوش گیاهان، پیروز شد ریشه گیاهان مختلف را وادار به رشد در الگو های خاص کند. نتایج کار او بسیار چشمگیر هستند. چارلز داروین در کتاب خود قدرت حرکت گیاهان بیان می نماید هرچند گیاهان نمی توانند از جایی که ریشه نموده اند حرکت نمایند، اما ریشه ها رشد انفعالی ندارند، بلکه فعالانه اطرافشان را مشاهده نموده و به دنبال آب و مواد شیمیایی حرکت می نماید. همچنین از ریشه ها به عنوان اندام شبه مغز گیاه یاد می نماید و می گوید ریشه ها باهوش تر از آن چیزی هستند که بیشتر مردم فکر می نمایند.

جذاب ترین آثار هنری زنده با استفاده از گیاهان

دیانا شرر بر اساس فرضیه های ریشه-مغز داروین، یک آزمایش هنری انجام داد و کوشش کرد ریشه های گیاهان را وادار کند به شکل خاصی رشد نمایند و مانند قالی های زنده خیره نماینده در هم بافته شوند.

شرر در قالب های زیرزمینی طراحی شده گندم و جو کاشت تا ریشه های گیاه در جستجوی موادغذایی برای بقا در یک الگوی خاص رشد کند. شرر با یاری زیست شناسان و بوم شناسان دانشگاه رادبود (Radboud) در هلند، پیروز شد ریشه های گیاهان را اهلی کند و جذاب ترین آثار هنری زنده در تاریخ را خلق کند.

داروین در کتابش شرح می دهد که ریشه راه را پیدا می نماید، می داند اطرافش چه خبر است، گرانش را مشاهده می نماید و رطوبت و موادشیمیایی را جذب می نماید.

منبع: odditycentral

منبع: برترین ها

به "جذاب ترین آثار هنری زنده با استفاده از گیاهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذاب ترین آثار هنری زنده با استفاده از گیاهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید