خوردن عدس سطح یادگیری بچه ها را در فصل امتحانات بالا می برد

متخصص طب سنتی گفت: عدس منبع مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم کافی لازم و ضروری است.

خوردن عدس سطح یادگیری بچه ها را در فصل امتحانات بالا می برد

جعفر غفارزاده متخصص طب سنتی در گفت گو با خبرنگار ،درباره فواید عدس برای یادگیری بچه ها اظهار کرد: عدس طبع گرمی دارد به همین دلیل به افراد با طبع سرد توصیه نمی گردد. البته مبتلایان به بیماری های پوستی مانند واریس وغیره نباید از عدس تا حدودی استفاده نمایند. عدس دارای املاح و آهن زیادی است که افراد باید در مصرف زیاد آن مطلع باشند.

او در ادامه اضافه نمود: عدس منبع مواد مغذی مهمی است که برای داشتن متابولیسم کافی لازم و ضروری است. افرادی که دارای رژیم لاغری هستند، بهتر است عدس را در برنامه غذایی خود جای دهند. عدس منبع خوب پتاسیم نیز است. پتاسیم در بدن ما وظیفه دارد که pH خون را تنظیم کند. پتاسیم همچنین باعث تحریک ترشح اسیدکلریدریک در معده می گردد که به هضم غذا یاری می نماید. عدس همچنین دارای مواد معدنی بوده که برای انقباض عضلات و هم چنین انتقال واکنش های عصبی ضروری است.

غفارزاده اعلام کرد: عدس سرشار از ویتامین B1 و B2 است. این ویتامین ها در متابولیسم انرژی همه سلول ها نقش دارند. علاوه بر این، ویتامین B2 هم به رشد و احیای سلول ها، فراوری هورمون ها و تشکیل گلبول های قرمز یاری می نماید. در عدس ویتامین B3 و B6 نیز وجود دارد که به فراوری انرژی از گلوسید ها و چربی های مصرف شده یاری می نماید. این ویتامین به فرایند تشکیل DNA یاری خواهد نمود.

او در ادامه گفت: ویتامین B6 به فراوری گلبول های قرمز هم یاری می نماید و باعث می گردد که آن ها اکسیژن بیشتری را حمل نموده و به سلول ها برسانند. این ویتامین همچنین به عملکرد خوب سیستم ایمنی بدن یاری زیادی می نماید.کلا جمع خانواده B در این ماده غذایی جمع است. این ویتامین که پیریدوکسین نیز نامیده می گردد در سوخت و ساز پروتئین ها و اسید های چرب و همچنین سنتز ناقل های عصبی نقش دارد.

غفارزاده نصریح کرد: عدس به دلیل داشتن ویتامین B ازجمله موادی است که استفاده از آن برای تقویت مو سفارش شده است. تقریبا در 100 گرم عدس 33 صدم میلی گرم ویتامین B1 موجود است. استفاده خوراکی و غیرخوراکی از عدس می تواند برای تقویت مو بکار رود. تقویت ریشه مو و افزایش ضخامت ساقه مو جزء خواص عدس برای مو است. قرار دادن عدس در وعده های غذایی و خوردن منظم آن می تواند تأثیرات مثبتی را بر روی مو بگذارد.

او یادآورکرد: افراد می توانند عدس، ماش، جو، آویشن، شاه تره، جعفری خشک شده و چند نوع سبزی دیگر را در آسیاب کن پودر نموده و سه قاشق غذاخوری از این پود را به همراه یک استکان آب مخلوط نموده و بر روی مو ها بمالید. بعد از سه ساعت باید این مواد شسته شوند و مو تمیز گردد. می توان این گونه نتیجه گرفت که خواص عدس برای مو فقط جنبه خوراکی نداشته و می توان از آن به صورت غیرخوراکی نیز استفاده کرد.

غفارزاده گفت: عدس یک ماده غذایی کامل بوده که شامل فولات، منگنز، آهن، پروتئین، فسفر، مس، پتاسیم، فیبر و تریپ تفان است. یکی از خواص عدس عضله سازی است که ورزشکاران را مجاب می نماید تا از این ماده غذایی در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. همچنین خواص عدس برای مو نیز بسیار زیاد بوده و می توان عدس را به صورت خوراکی یا غیرخوراکی برای تقویت مو استفاده کرد. یکی از محبوب ترین غذا هایی که عدس ماده اصلی آن را تشکیل می دهد عدسی است. افراد می توانند برای کم کردن وزن خود، رژیم لاغری سریع با عدسی را امتحان نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "خوردن عدس سطح یادگیری بچه ها را در فصل امتحانات بالا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوردن عدس سطح یادگیری بچه ها را در فصل امتحانات بالا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید