درخواست کارگردان سرشناس هندی از وزیر خارجه این کشور برای کوشش جهت کاهش تحریم ها علیه ایران

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، کارگردان سرشناس هندی در نامه ای به وزیر امور خارجه این کشور تاکید نمود: دولت هند براساس اصول خود کوشش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد.

درخواست کارگردان سرشناس هندی از وزیر خارجه این کشور برای کوشش جهت کاهش تحریم ها علیه ایران

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، اکبرخان بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به سوبرامانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در دنیا و ایران، تاکید نموده که در این شرایط به دلیل تحریمهای غیر عادلانه امریکا، حتی ایران نمی تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم ها حرکت کند.

این کارگردان هندی در نامه خود ایران را یک کشور عظیم با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از 7000 هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می نماید که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت های معاصر و عظیمترین دموکراسی، دنیا، می توانند به وسیله همکاریهای چند جانبه مالی آینده عظیمی را رقم بزنند.

اکبرخان با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و مالی ایران و هند ظرف سالهای اخیر، تصریح می نماید که این امیدواری وجود دارد که دوکشور ظرفیتهای مالی و تجاری کار با یکدیگ را به دو برابر افزایش دهند.

وی معتقد است همکاری دو ملت عظیم ایران و هند می تواند توازن رادر جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار کند .

این کارگردان هندی با این تعبیر که تحریم های ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریمهای اعمال شده علیه یک کشور در دنیا است، اعلام نمود: این شرایط کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت تر می نماید و حتی ایران نمی تواند از منابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند .

وی اضافه کرد: حتی کشورهائی که مخالف این تحریمها هستند نیز مجبور به اعمال تحریمهای غیر انسانی آمریکا شده اند.

اکبرخان در این نامه تاکید می نماید که هند براساس اصول و آموزه های خود باید با بی عدالتی علیه انسانها مقابله کند و برای برابری انسانها کوشش نماید و از اینرو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کند تا در تحریمهای غیرعادلانه علیه ایران تجدید نظر شده و کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "درخواست کارگردان سرشناس هندی از وزیر خارجه این کشور برای کوشش جهت کاهش تحریم ها علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کارگردان سرشناس هندی از وزیر خارجه این کشور برای کوشش جهت کاهش تحریم ها علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید