واکنش درودگر به بیانیه کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال به بیانیه کانون مربیان برای تعطیلی مسابقات واکنش نشان داد.

واکنش درودگر به بیانیه کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، صادق درودگر، رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مطلبی به درخواست کانون مربیان لیگ برتر برای تعطیلی مسابقات واکنش نشان داد که در زیر می خوانید:

در تاریخ 13 اردیبهشت کانون مربیان ایران طی بیانیه ای به وزارت ورزش و جوانان درخواست اتمام لیگ برتر فوتبال ایران را نمود، با توجه به اینکه چهره های بسیار ارزشمندی در این کانون حضور دارند بر آن شدم نه به عنوان مسئول اقتصادی بلکه به عنوان یک علاقه مند و کسی که سال ها در کشور سرمربیگری کرده است، با طرح سئوالاتی در کنار این کانون بوده و با سکوت اجازه تضعیف آن را ندهم، بنده اعتقاد دارم تشکل های مدنی در فوتبال، به شرطی که تشریفات قانونی را کاملاً رعایت کنند، می توانند متضمن موفقیت های بیشتر و توسعه فوتبال کشور باشند. لذا سئوالاتی برای روشن تر شدن دیدگاه های آن کانون محترم دارم که مطرح می سازم و امیدوارم با پاسخ دادن به آنها بتوانیم راهکار بهتری برای موفقیت پایدار فوتبال پیش بینی نماییم.

اولین سؤال بنده این است، اگر موضوع جان ورزشکاران مطرح است، چرا فقط تعطیلی لیگ برتر را درخواست کرده اید؟ چرا همه لیگ ها و مسابقات تعطیل نشوند؟ چرا فقط لیگ برتر شایسته تهیه و ارسال چنین بیانیه ای بود آن هم نه خطاب به فدراسیون فوتبال یا سازمان لیگ که سازمان های مستقیم دارای مسئولیت اداره و مدیریت فوتبال کشور هستند، بلکه برای وزیر محترم ورزش و جوانان نامه تهیه فرموده اید؟

دومین سؤال این است که از آنجا که کانون محترم پیشنهاد فرموده اند لیگ با 18 تیم در فصل بعد برگزار شود، سئوال این است، تکلیف تیم های صعودکننده از لیگ دسته اول چه می شود؟ چگونه دو تیم صعود کننده معین می شوند، آیا با مسابقه؟ خوب اگر این چنین است موضوع درخواست این کانون برای لغو مسابقات مغایرت دارد. آیا قرعه می اندازیم برای هر بازی و در نهایت دو تیم صعود کننده معلوم می شوند؟ آیا مسابقات آنها ادامه می یابد؟ اگر ادامه می یابد فرق آن بازیکنان و آن تیم ها با بازیکنان و تیم های لیگ برتر چیست؟

سومین سؤال؛ تکلیف تیم های سقوط کننده لیگ دسته اول و صعودکننده لیگ دو چه می شود؟

چهارمین سؤال؛ دوستان آیا می دانید فقط دو لیگ در کل جهان تعطیل شده است؟

1- لیگ هلند

2- لیگ فرانسه

لیگ هلند به دلیل هم امتیازی تیم های اول و دوم قهرمان نداشت. در لیگ فرانسه هم به دلیل اختلاف 12 امتیازی پاری سن ژرمن قهرمان شد که هم اکنون باشگاه آمیا اعتراض شدیدی نسبت به سقوطش کرده و ادعا دارد در هفته های پایانی می توانست امتیاز بگیرد.

آیا می دانید سایر لیگ های جهان در انتظار تصمیمات کلان کشور می باشند و براساس اطلاعاتی که در سایت های معتبر منتشر شده است مابقی لیگ های جهان در شرف آغاز به کار هستند، پس چه عجله ای برای اتخاذ تصمیم و ارائه طریق دارید قبل از اینکه تصمیمی اتخاذ شود؟

پنجمین سؤال؛ با اتخاذ چنین تصمیمی که توصیه فرموده اید آیا سرمایه گذاران مشتاق که در لیگ های پایین تر سرمایه گذاری کرده اند مأیوس نخواهند شد؟ آنها در انتظار حضور تیم های شان در لیگ های دو، یک و لیگ برتر بودند، با این سردرگمی ها آیا دلسرد نمی شوند و باشگاهداری را رها نمی کنند؟

ششمین سؤال؛ با این تصمیم چند مربی، ماساژور، تدارکات، کارمند و بازیکن بیکار می شوند؟ بدین ترتیب مراکز پزشکی ورزشی، مراکز بازپروری ورزشکاران، فروشگاه های ورزشی، باشگاه ها، هیئت ها، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز باید تعطیل شوند.

هفتمین سؤال؛ با توجه به اطلاعیه های سازمان جهانی بهداشت، مسئولان بهداشت ایران و ستاد مبارزه با کرونا این بیماری فعلاً دیگر بطور دائمی با ماست و پیک اصلی کرونا در پاییز سال جاری آغاز می شود، خوب بدین ترتیب فصل بعد را چه کنیم؟ فصل بعد نیز از هم اکنون تعطیل شود؟

هشتمین سؤال؛ فرموده اید لیگ برتر در فصل آینده 18 تیمی شود. آیا می شود در سال منتهی به جام جهانی لیگ را 18 تیمی کنیم؟ چگونه با تعدد تعطیلات کشور، برگزاری رقابت های لیگ قهرمانان آسیا و مسابقات مقدماتی جام جهانی، لیگ را 18 تیمی کنیم؟ می شود لطفاً جدول مسابقات را با توجه به برگزاری اردوهای تیم ملی و عدم امکان برگزاری مسابقات در تاریخ های ذکر شده ارائه نمایید؟

نهمین سئوال؛ آیا در شرایط اقتصادی کنونی و کاهش درآمدهای باشگاه ها افزودن دو تیم که در واقع معنی آن افزایش هزینه های دو هفته میزبانی، دو هفته میهمانی، چهار هفته تمرین، چهار هفته پرداخت حقوق و هزینه های جاری با این شرایط اقتصادی کشور مورد تأیید باشگاه هاست؟

دهمین سؤال؛ اگر هم حرفه ای بودن را قبول داریم، نباید با شرایط کنار آمد و براساس اطلاعات توصیه های مسئولان فیفا، AFC، سازمان بهداشتی جهان و کشور برنامه ریزی نمود؟ می شود بیان فرمایید کدام بازیکن فعال در فوتبال از بیماری کرونا در گذشته است؟ و یا در لیگ فوتبال بلاروس که از آغاز شیوع این بیماری در حال برگزاری است کدام بازیکن آنها فوت کرده است؟

یازدهمین سؤال؛ آیا اگر مسابقات با توجه به فرمایشات آن کانون محترم برگزار نشود، باشگاه های لیگ رجحان با معرفی چهار تیم به کنفدراسیون فوتبال آسیا به انتخاب فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اعتراض نخواهند نمود؟ آیا کسبه، دانشگاه ها، مراکز اداری و تجاری، اماکن عمومی، با نامه مدیران و کارکنان تعطیل و یا به فعالیت ادامه می دهند؟

آخرین سؤال؛ آیا با این منطق و به خاطر حفظ جان انسان ها که بسیار برای همه ما ارزشمند و مقدس است، پزشکان و پرستاران، نیروهای انتظامی، کارکنان دولت، کارکنان بیمارستان ها، دستگاه های انتظامی و... نباید دست از کار کشیده و در خانه بنشینند؟ با تعطیلی لیگ هزینه زندگی کارکنان باشگاه ها، مربیان و کادرفنی اداری را چه کسی متقبل می شود؟

به این ترتیب به نظر می رسد بهتر است همه ما در مورد برگزاری و عدم برگزاری مسابقات فوتبال تابع تصمیمات عالی ترین ارکان تصمیم گیری کشور در این خصوص باشیم و در صورت اعلام شرایط کم خطر و سفید برای برگزاری رقابت ها به دنبال تهیه پروتکل های پزشکی اجرایی باشیم که امکان ابتلا به این بیماری را به حداقل و شرایط عادی زندگی برساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "واکنش درودگر به بیانیه کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش درودگر به بیانیه کانون مربیان درباره تعطیلی لیگ برتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید