سودان، تظاهرات هواداران عمرالبشیر در خارطوم برای سرنگونی دولت نظامی

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، هواداران رئیس جمهور مخلوع سودان در اعتراض به اقداماتی ضد عمر البشیر و وابستگان آن در این کشور دست به اعتراض زدند و خواهان سرنگونی دولت شدند.

سودان، تظاهرات هواداران عمرالبشیر در خارطوم برای سرنگونی دولت نظامی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از روسیا الیوم امروز (چهارشنبه) شهر خارطوم پایتخت سودان شاهد تظاهراتی بود که هواداران رژیم عمر البشیر رئیس جمهور سابق در راستای درخواست برای سقوط دولت این کشور برگزار کردند.

این تظاهرات به دنبال بلوکه شدن حساب بانکی رئیس جمهور مخلوع سودان توسط کمیته مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال این کشور رخ داد.

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان گفت که یکی از دلایل تاخیر در محاکمه مقامات رژیم گذشته حواشی مربوط به شیوع کرونا بوده است.

منابع سودانی در اواخر مه گذشته افشا کردند که عمر البشیر از انجام تست کرونا خودداری نموده و طبق گزارش یک روزنامه سیاسی٬ وی شرایط تنفسی خوبی نداشته و گوشه گیر شده ٬ کم حرف می زند و خیلی زود عصبانی می گردد.

امروز همچنین کمیته ای که در سودان برای تسویه رژیم قدیمی و مبارزه با فساد تأسیس شده، به کار 651 مقام رسمی از جمله بسیاری از مقامات ارشد به این دلیل که با رئیس جمهور سابق عمر البشیر ارتباط دارند، سرانجام داد.

محمد الفکی سلیمان، نایب رئیس کمیته مبارزه با فساد در بیانیه خود که در تلویزیون دولتی منتشر شد گفت، 651 مدیر ارشد و افسری که در مؤسسات مختلفی مانند شورای حاکمیت، کابینه هیئت دولت و سازمان زکات مشغول به کار بودند، به دلیل ارتباط با بشیر اخراج شدند.

سلیمان با اشاره به اینکه همچنین یک هواپیما را با 15 شرکت متعلق به مدیران حزب حاکم سابق کنگره ملی در فرودگاه بین المللی خارطوم مصادره نموده اند، گفت: به دلیل استفاده از بودجه عمومی برای منافع شخصی خود شکایتی علیه آنها خواهند کرد.

در 11 آوریل 2019، عمر البشیر رئیس جمهور وقت سودان که بیش از 30 سال قدرت را در این کشور در اختیار داشت، پس از چندین ماه تظاهرات اعتراض آمیز توسط نظامیان سودان از قدرت کنار گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "سودان، تظاهرات هواداران عمرالبشیر در خارطوم برای سرنگونی دولت نظامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، تظاهرات هواداران عمرالبشیر در خارطوم برای سرنگونی دولت نظامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید