صنعت خودرو به ترامپ: ما از نفتا سود می بریم

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از رویترز، خودروسازان مهم، تأمین کننده های قطعات و فروشندگان مطرح خودرو درحال ایجاد یک ائتلاف جدید هستند تا از رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بخواهند از قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی خارج نشود.

صنعت خودرو به ترامپ: ما از نفتا سود می بریم

اتحادیه تجارت خودرو به نمایندگی از شرکت های جنرال موتورز، تویوتا موتور، فولکس واگن، هیوندای موتور، فورد موتور، که نام مشاغل خودرویی آمریکا را به خود اختصاص داده است، کمپینی تبلیغاتی برای متقاعد کردن کاخ سفید و رای دهندگان به راه انداخته اند تا به آنها بگویند این توافق برای تقویت فراوریات و مشاغل بخش خودرو آمریکا لازم است.

ترامپ تهدید نموده است که از توافق تجارت آزاد با کانادا و مکزیک خارج خواهد شد. این درحالی است که این توافق توسط خودروسازانی که زنجیره فراوری و عرضه آنها در سراسر این 3 کشور پخش شده است، به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

صنعت خودرو آمریکا هم به اتاق بازرگانی آمریکا و سایر گروه های بزرگ تجاری ملحق شد که در هفته های اخیر به کوشش ترامپ برای تغییر قرارداد 23 ساله نفتا واکنش نشان داده اند. این گروه ها معتقدند نفتا برای مشاغل آمریکا ضروریست.

ائتلاف خودروسازان که شامل اتحادیه فراوریکنندگان موتور و تجهیزات و اتحادیه فروشندگان بین المللی خودرو آمریکا می باشد، اعلام نموده است که خاتمه دادن به نفتا 1.2 تریلیون دلار تجارت سالانه بین سه کشور را تحت تاثیر قرار می دهد و مشاغل بخش خودرو آمریکا را در معرض ریسک قرار خواهد داد.

تحت قرارداد نفتا حداقل 62.5 درصد از مواد و قطعاتی که در خودروهایی که در این منطقه فراوری می گردد، باید از آمریکا شمالی به دست آمده باشد تا بتواند بدون تعرفه به بازار وارد گردد.

دولت ترامپ پیشنهاد داده است که 85 درصد از مواد و قطعات اولیه ای که در قطعات خودرو استفاده می گردد از منطقه آمریکای شمالی به دست آمده باشد و 50 درصد کل این مقادیر از آمریکا تامین گردد. اتاق بازرگانی آمریکا دولت ترامپ را متهم نموده است که با دادن پیشنهادهای مسموم و غیرمنطقی سعی دارد مذاکرات را به هم بزند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "صنعت خودرو به ترامپ: ما از نفتا سود می بریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت خودرو به ترامپ: ما از نفتا سود می بریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید