عکس های سلفی خود را با افکتینو بسازیم

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، همه ما از اولین باری که واژه سلفی به گوشمان خورده تا به امروز هزاران مدل از این عکس را از خود گرفته ایم! اما مطمئنا در بین این هزاران عکس تعداد کمی همان عکسی شده اند که ما می خواستیم!

عکس های سلفی خود را با افکتینو بسازیم

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، بنابر اعلام افکتینو، با توجه به گسترش استفاده از عکس های سلفی، پروفایل ساز افکتینو(www.effectino.com) در ورژن جدید خود افکت های مخصوص برای عکس پروفایل را ایجاد کرده است. دراین متن ضمن معرفی روش های و تکنیک هایی ایجاد عکس های سلفی، شما را با ویژگی های جدید پروفایل ساز افکتینو آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

تاریخچه عکس سلفی

اولین عکس سلفی مطابق استانداردهای امروزی در سال 1893، توسط عکاس آماتور روبرت کورنلیوس(Robert Cornelius) گرفته شد. او دوربین را بدون درپوش لنز تنظیم کرد و سپس به سرعت در کادر قرار گرفت. پنج دقیقه نشست و سپس بازگشت و درپوش لنز را جابجا کرد. برخلاف سلفی های امروزی، او این امکان را نداشت که تعداد زیادی سلفی بگیرد و یکی از آن ها را انتخاب کند. عکس سلفی(Selfie) که در فارسی معادل هایی نظیر خود عکس یا خویش انداز دارد، در مفهوم امروزی آن در سال 2013 توسط لغت نامه آکسفورد به عنوان واژه سال انتخاب شد و در آن سال به لحاظ آماری استفاده از کلمه سلفی در زبان انگلیسی، به طرز شگفت آوری حدود 17000% افزایش یافت. همچنین اولین به کار گیری عکس سلفی برای پروفایل در سال 2002 و در یک تالار گفتگوی استرالیایی بود که بعد از آن عکس های عاشقانه برای پروفایل به صورت سلفی در بین افراد رواج پیدا کرد.

4 دلیلی که موجب می شود افراد عکس سلفی بگیرند؟

همه ما عکس سلفی می گیریم اما برخی از افراد بیش از دیگران این کار را انجام می دهند. از آن جایی که امروزه اکثر افراد از تلفن های همراه هوشمند استفاده می کنند، همیشه دوربینی در دسترس دارند که هر لحظه به راحتی می توانند از خود عکس بگیرند و آن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و شاهد تعداد لایک ها و نظرات از سوی دوستان و فالورهای خود باشند. مطالعات نشان می دهند که افراد به چهار دلیلی که در ادامه به آن ها اشاره می شود، تمایل به دریافت عکس سلفی دارند:

1. دوست داشته شدن: حس دوست داشته شدن به طور طبیعی در همه ما وجود دارد. وقتی این حس در ما تامین نشود، احساس پوچی و ناامیدی می کنیم. یکی از روش های برآورده ساختن این خواسته، به اشتراک گذاشتن عکس سلفی در شبکه های اجتماعی است.

2. پذیرفته شدن: لایک و کامنت دریافتی به ازای هر عکسی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذاریم، موجب می شود احساس پذیرفته شدن توسط افراد دیگر در ما تقویت شود.

3. مهم جلوه دادن خود: همیشه در شبکه های اجتماعی شاهد سلفی های دوستان خود در سفرها، مراسم یا موقعیت های خاص هستیم. وقتی این سلفی ها را می بینیم، به طور ناخودآگاه در ذهن خود می پنداریم که این افراد زندگی هیجان انگیزی دارند. از این رو تصمیم می گیریم از طریق عکس سلفی خود به جهان بگوییم ما هم همان سبک زندگی خاص را داریم و علاقه داریم دیگران ما را مهم و ارزشمند تلقی کنند . یکی دیگر از دلایل آن ایجاد حس توجه به خود شخص است برای مثال با قرار دادن عکس های غمگین در پروفایل سعی به اشتراک گذاری حس ناراحتی خود با دیگران و به دست آوردن حس توجه دیگران نسبت به خود است.

4. برقراری ارتباط: به طور کلی، یکی از دلایل مهم محبوبیت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر، ارتباط مستقیم آن با طبیعت انسان و به طور خاص ویژگی اجتماعی بودن نوع بشر و میل او برای برقراری ارتباط است. در واقع، به اشتراک گذاری عکس سلفی نیز همین ویژگی را ثابت می کند. از این رو، در شبکه های اجتماعی شاهد این هستیم که افراد عکس سلفی خود را حین انجام یک فعالیت جدید، یادگیری مهارتی خاص و … به نمایش می گذارند تا بتوانند از این طریق با تعداد بیشتری از افراد ارتباط برقرار کنند.

عکس سلفی زنانه یا عکس سلفی مردانه: چه کسی بیشتر سلفی می گیرد؟

تحقیقات نشان می دهد که 87% از سلفی های موجود در فضای مجازی متعلق به افراد زیر 35 سال است. به طور کلی، زنان در سراسر جهان بیش از مردان تمایل به دریافت عکس سلفی دارند، هرچند تفاوت جغرافیایی را باید در نظر گرفت. در نیویورک 61/6% سلفی ها توسط زنان گرفته شده است. البته این میزان گرایش به دریافت عکس سلفی در زنان اهل بانکوک 55/2% بوده است. در این میان آمار مربوط به سلفی در شهر مسکو بسیار عجیب است. در مسکو، 82% زنان سلفی دریافتد

تکنیک های دریافت عکس سلفی جذاب

1- لبخند واقعی در سلفی ها فراموش نشود!

از آن جایی که آقایان معمولا جدی بودن را دوست دارند و ترجیح می دهند در عکس پروفایل مردانه خود جدی به نظر برسند؛ پیشنهاد ما به شما این است که با چشمانتان بخندید! برای این کار لازم نیست حتما لبخندی به لب داشته باشید بلکه حالت چشمان شما باعث می شود صورتتان حالت شادابی و نشاط جالبی داشته باشد! برای این که بتوانید این ژست عکس را اجرا کنید بهتر است ابتدا جلوی آینه خوب تمرین کنید تا بتوانید به راحتی در مقابل دوربین با جشمانتان بخندید!

برای ثبت بهترین سلفی از سایه ها دوری کنید!

در جریان مصاحبه مان با یکی از عکاس های معروف جمله جالبی را از او شنیدیم:هیچ چیز در یک عکس بدتر از سایه بزرگی که روی صورتتان افتاده باشد نیست!

شما زمانی که وسط ظهر تصمیم می گیرید عکس بیندازید و به سراغ دوربینتان می روید و راهی حیاط و فضای باز می شوید باید خدمتتان عرض کنم که بدترین زمان را برای عکس انداختن انتخاب کرده اید و بدون شک در این شرایط نمی توانید بهترین عکس را ثبت کنید.

هرگز ساعات میانی روز را برای عکاسی در فضای باز انتخاب نکنید زیرا آفتاب مسقیما از بالای سر شما به صورتتان می تابد و باعث ایجاد سایه های عجیب و غریب روی صورتتان می شود که اصلا تاثیر جالبی بر عکستان نخواهد داشت! پیشنهاد ما به شما این است که اگر خواستید نور طبیعی را برای عکاسی انتخاب کنید نزدیک زمان های طلوع و غروب خورشید از خود عکس بگیرید که نور در ملایم ترین حالت باشد.

وقتی عکس می گیرید حواستان به پشت سرتان هم باشد!

این نکته غیرقابل انکار است که اغلب، بهترین عکس ها تصویر زمینه های جالبی هم دارند! البته اگر شما از آن دست عزیزانی هستید که در این قید و بند نیستید که بدانید پشتتان چه خبر است و دوست دارید در هرجا و مکان و شرایطی از خودتان عکس بگیرید روی صحبتمان با شما نیست! بلکه با آن دست عزیزانی هستیم که برایشان مهم است که پشت سرشان چه می گذرد!

به طور خلاصه اگر می خواهید ژست عکاسی که برای آن تلاش کرده اید خوب از کار در آید باید حواستان به پشت سرتان هم باشد و سعی کنید در بک گراندی ساده یا جالب از خود عکس بگیرید

درست استفاده کردن از فلش دوربین را یاد بگیرید!

در شرایطی که ما مهم ترین عوامل برای دریافت بهترین عکس را نور طبیعی و دووری از سایه ها معرفی کردیم حال اگر لازم باشد در شب عکاسی کنیم؛ چه باید کرد؟

حال فرض می کنیم شرایطی برای شما پیش آمده که مجبور هستید در شب عکس بگیرید. توصیه ما به شما این است که از بهترین ابزارهای فلش استفاده کنید که تا حد امکان کمترین تاثیر منفی را روی عکس شما بگذارند. برای مثال از یک نوع فلشی استفاده کنید که با سفید کردن کل صفحه باعث می شود که صورت شما روشن شود و سپس عکس را بگیرد. البته این روش بدون نقص نیست اما نسبت به سایر روش ها بهتر است

وسواس را کنار بگذارید!

لازم نیست برای چنین موضوع کوچکی خودتان را اذیت کنید! اگر به دنبال ژست عکس تک نفره دخترانه زیبایی هستید لازم نیست یک ساعت از وقت با ارزشتان را جلوی آینه بگذرانید، هفت قلم آرایش کنید و از خود عکس بیندازید. تجربه ثابت کرده که هرچه در شرایط طبیعی تر و نرمال تری عکس بگیرید تاثیر مثبت بیشتری روی بیننده خواهید داشت! پس این بار اگر خواستید یک عکس پروفایل حرفه ای از خود بگیرید این قدر خود را آزار ندهید و همان گونه که هستید خود را دوست داشته باشید و از خود عکس بگیرید! مطمئن باشید که نتیجه عالی می شود!

سلفی های خلاقانه بگیرید!

این بار یک ژست جدید را انتخاب کنید و با آن عکس بگیرید.مثلا اگر همیشه در حال خوردن همبرگر از خود عکس می گرفتید این بار وان حمام را پر از آب کنید و صورت خود را در حالی که حباب ها اطراف صورتتان را پوشانده اند از آب بیرون بیاورید و عکس زیبا و منحصر به فردتان را ثبت کنید.سعی کنید از ژست های تکراری استفاده نکنید و خلاقیت خود را با موارد این چنینی نشان دهید تا عکس جالب و منحصر به فردی داشته باشید

تغییرات جدید؛ عکس جدید

هر نوع تغییرات جدیدی که در سر و وضع و شکل ظاهر شما صورت می گیرد تاثیرگذارتر از انواع و اقسام ژست های عکاسی است که هر روزه در جست و جوی آن ها هستید. اگر به تازگی عینک جدیدی خریده اید یا مدل و رنگ موی خود را عوض کرده اید حتما اولین کاری که می کنید این باشد که از خود یک عکس جدید بیندازید!

توصیه های طلایی افکتینو برای داشتن بهترین عکس پروفایل

ژست عکاسی مردانه، ژست عکس دونفره، ژست عکس دونفره در طبیعت، ژست عکس تک نفره دخترانه، ژست عکاسی مدلینگ و … هر ژست عکس سلفی که در نظر دارید باید بر اساس قوانین خاصی باشد. در صورت علاقمندی با این قوانین می توانید به وبلاگ آموزش های عکس پروفایل مراجعه کنید. در سرانجام یک قانون کلی از دریافت عکس های پروفایل اشاره می کنیم.

دکتر آندرج کارپارتی (Dr.Andrej Karparthy)، متخصص کامپیوتر در دانشگاه استنفورد فرمولی برای داشتن عکس سلفی فوق العاده ارائه کرده است:

1. قانون سوم را رعایت کنید؛ یعنی در دریافت عکس سلفی سعی کنید به جای اینکه صورت شما وسط عکس باشد، تنها یک سوم عکس سلفی را تشکیل بدهد.

2. صورت خود را بچرخانید؛ جهت چرخش برای زنان به سمت پایین و برای مردان به سمت بالا است.

3. عکس را از زاویه مرکزی و یا از بالا بگیرید.

4. از فیلتر استفاده کنید.

سرانجامی رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عکس های سلفی خود را با افکتینو بسازیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های سلفی خود را با افکتینو بسازیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید