کاخ سفید شرکت ها را پیرامون همکاری با کشتیرانی ایران تهدید کرد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه شنبه در پیامی توئیتری کوشش کرد شرکت ها و کشورها را بابت احتمال همکاری با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تهدید کند.

کاخ سفید شرکت ها را پیرامون همکاری با کشتیرانی ایران تهدید کرد

شورای امنیت ملی کاخ سفید در این پیغام ادعا نموده است: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل پشتیبان برنامه های هسته ای، موشک های بالستیک و نظامی ایران است!

این نهاد آمریکائی در ادامه می افزاید: تجارت با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران الان با خطر روبرو شدن با تحریم های اشاعه تسلیحات کشتار جمعی همراه است. تا زمانیکه ایران دست از تهدید صلح و امنیت بین المللی برندارد فشار حداکثری علیه این کشور ادامه خواهد داشت.

این در حالیست که در 20 جولای سال 2015، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه 2231 را در حمایت از برجام تصویب کرد.

لازم به ذکر است، به دنبال خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین المللی هسته ای با ایران در 8 ماه می سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت ماه سال 97) همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران پس از صبر راهبردی یک ساله خود گفت که در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف های اروپائی توافق هسته ای، به صورت تدریجی و بر اساس بندهای 26 و 37 برجام به کاهش تعهدات خود در این توافق روی می آورد.

شایان ذکر است، آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 15 بار بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تصریح نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کاخ سفید شرکت ها را پیرامون همکاری با کشتیرانی ایران تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاخ سفید شرکت ها را پیرامون همکاری با کشتیرانی ایران تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید