آخرین وضعیت شرکت های آذرآب، هپکو و واگن پارس

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، تعدادی از کارگران شرکت آذرآب در اعتراض به شرایط کارخانه و حقوق معوق خود، در مرکز شهر اراک دست به تجمع زدند.

آخرین وضعیت شرکت های آذرآب، هپکو و واگن پارس

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، در پی اعتراضات کارگری هفته گذشته در اراک توسط کارگران شرکت هپکو، وزیر صنعت پنجشنبه گذشته جهت رسیدگی به وضعیت سه شرکت بزرگ هپکو، آذرآب و واگن پارس به اراک سفر کرد و در آن جلسه با پیشنهاد واگذاری آذرآب و هپکو به شرکت مپنا اعلام موافقت کرد.

پس از این جلسه در اراک، مقرر شد که جلسه آنالیز وضعیت این شرکت ها در تهران برگزار گردد که عصر دیروز (دوشنبه 11 شهریور) این جلسه در محل وزارت صمت با حضور وزیر صمت، سرپرست سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان گسترش و صنایع ایران، مدیران عامل بانک ملی و کشاورزی، مدیران مپنا، مدیر قرارگاه خاتم الانبیا، معاونان وزارت اقتصاد، نیرو و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس کل دادگستری استان در تهران، نمایندگان اراک در مجلس، مسئولین ارشد استان و ... تشکیل شد.

استاندار مرکزی شب گذشته در مورد جزییات این جلسه در گفت وگو با بخش خبری 20 شبکه آفتاب بیان نمود که مدیریت جدید شرکت آذرآب اراک ظرف 48 ساعت آینده معین می گردد.

سید علی آقازاده افزود: در این نشست مقرر شد سهام شرکت آذرآب که در اختیار بانک کشاورزی است واگذار و مدیریت این شرکت ظرف مدت 48 ساعت آینده توسط سهامدار عمده که اکنون بانک کشاورزی است، معرفی گردد.

وی افزود: همچنین مقرر شد سهام شرکت آذرآب اراک در مرحله بعدی به مپنا و یا یک شرکت مشابه مپنا واگذار گردد.

استاندار مرکزی در مورد حضور نمایندگان شرکت مپنا در این نشست گفت: نمایندگان این شرکت استقبال خوبی از واگذاری سهام بانک کشاورزی نداشته و مقرر شد ظرف مدت 10روز آینده نمایندگان مپنا با گزارش کاری که از آذر آب به دست می آورند، نتیجه را اعلام نمایند.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد 500 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت حقوق معوق کارگران و خرید مواد اولیه فراوری به شرکت هپکو اراک پرداخت گردد. همچنین باقی مانده تسهیلات 900میلیارد ریالی شرکت هپکو اراک به مرور توسط بانک ملی ایران پرداخت گردد.

آقازاده گفت: در این نشست مقرر شد مدیر هلدینگ هپکو بر اساس وکالت نامه ای که مالک کنونی این شرکت به سازمان خصوصی سازی داده است تا 48 ساعت آینده مشخص و مستقر گردد.

استاندار مرکزی این تبادل نظر در مورد هپکو و واگن پارس گفت: بانک ملی در این نشست مکلف شد، باقی مانده تسهیلات شرکت هپکو اراک را به شرطی که علاوه بر پرداخت حقوق کارگران، برای تامین مواد اولیه و قطعات مورد احتیاج و فراوری محصولات هزینه گردد، به این شرکت پرداخت کند.

آقازاده گفت: برای پرداخت باقی مانده تسهیلات شرکت هپکو مدیریت این شرکت باید قرارداد دریافت تسهیلات را با بانک ملی منعقد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تصمیم امروز و مشخص مدیریت جدید شرکت هپکو حقوق کارکنان این شرکت تا سرانجام شهریور ماه پرداخت گردد.

استاندار مرکزی افزود: فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا نیز در این نشست گفت که این قرارگاه به دلیل بعضی مسائل از جمله طلب 330هزار میلیاردی از کارفرمایان، شهرداری ها و بخش خصوصی توان خرید و برطرف مسائل این شرکت ها را ندارد.

آقازاده اظهار کرد: بر اساس تصمیم گیری های صورت گرفته در این نشست شرکت واگن پارس اراک به صورت قطعی به شرکت مپنا واگذار می گردد.

آقازاده افزود: موافقت اولیه مپنا برای واگذاری سهام واگن پارس اراک به این شرکت نیز در این نشست صادر شد.

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، امروز تعدادی از کارگران شرکت آذرآب در اعتراض به شرایط و روشن نبودن وضعیت شرکت و عدم اتخاذ تصمیم نهایی در جلسه عصر روز گذشته در وزارت صمت، در مرکز شهر اراک دست به اعتراض زدند.

رییس شورای اسلامی کار شرکت آذرآب در مورد این تجمع به وبلاگ دبیر فیزیک گفت: در جلسه پنجشنبه گذشته در استانداری مرکزی با حضور وزیر صنعت تصمیم بر این شد که آذرآب به مپنا واگذار گردد، اما طبق اعلام استاندار، در جلسه دیروز مپنا اعلام نموده که خواستار شرکت آذرآب نیست.

جواد صابری افزود: آذرآب در حال حاضر مدیرعامل ندارد و حتی اعضای هیات مدیره نیز استعفا داده اند و این شرایط عملا شرکت را قفل نموده و کارگران در این شرایط دست به اعتراض و تجمع زده اند و حتی ممانعت های شورای کار نیز مانع تجمع اعتراضی آنها نشد.

وی با اشاره به معوقات کارگری شرکت توضیح داد: نیمی از حقوق خردادماه کارگران پرداخت شد و تا به امروز حقوق تیر و مردادماه پرداخت نشده است. شرکت دارای قرارداد کاری با پالایشگاه اصفهان است ولی کار عملا فراوری متوقف شده است چراکه مدیر و هیات مدیره ای در شرکت وجود ندارد.

صابری تاکید نمود: بارها از کارگران خواسته شد که تجمع ننمایند و به کارخانه بازگردند تا بتوان فراوری را بازگرداند و به همین جهت کارگران به کارخانه بازگشتند، اما امروز این شرکت عملا فاقد مدیر است و شاید با ادامه این روند قراردادهای کاری موجود را هم از دست بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین وضعیت شرکت های آذرآب، هپکو و واگن پارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین وضعیت شرکت های آذرآب، هپکو و واگن پارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید