آستارا با اصناف و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، خبرنگاران/گیلان دبیر کمیسیون اصل 90 و نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی گفت: آستارا با همکاری اصناف و سرمایه گذاری تجار و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد.

آستارا با اصناف و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد

به گزارش خبرنگار وبلاگ دبیر فیزیک، ولی داداشی در جریان بازدید سرزده از اتاق اصناف بندر مرزی آستارا و دیدار با رئیس اتاق و برخی از روسای صنوف،اظهار کرد:هدف از این بازدید ها، بررسی نزدیک ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و برنامه ریزی برای برطرف موانع موجود با هدف تسهیل در امور می باشد.

وی با اشاره به فعالیت وسیع اصناف و اتحادیه های زیر نظر این اتاق در رونق و ساماندهی بازار،ادامه داد:در این مجموعه، بعضاً با کسر قانون و یا تضادهای قانونی روبرو هستیم.

داداشی با تأکید بر اینکه مصوبات هیأت دولت و قوانین مجلس شورای اسلامی دو عامل اصلی در برطرف کننده مسائل اصناف هستند،افزود:اتاق اصناف باید مسائل را به شکل مکتوب و با هدف مرتفع شدن ارائه دهد تا از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری گردد.

وی، خدمت صادقانه و خالصانه را مهمترین هدف دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و شرح داد: آستارا پتانسیل های بسیاری را در پیشرفت اقتصادی نسبت به سایر شهرستان های استان گیلان و حتی استان های همجوار دارد.

وی اتاق اصناف را قلب تپنده اقتصاد شهرستان دانست و گفت: آستارا با همکاری اصناف و سرمایه گذاری تجار و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس بر نشست مداوم با بازاریان، تجار و بازرگانان تأکید کرد و یادآور شد: باید برای برطرف معضل بیکاری و ایجاد اشتغال از توان این قشر بهره مند شد.

وی، توسعه بندر چند منظوره و بهره برداری از راه آهن آستارا - آستارا را دو عامل مهم در تحول اقتصادی شهرستان عنوان کرد و افزود: از کلیه تجار و بازرگانان بومی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی، گردشگری و سایر بخش ها دعوت به عمل می آید و اگر تقاضایی از سرمایه گذاران بومی ارائه نگردد از طرح های سرمایه گذاران غیر بومی در این بخش ها بهره مند خواهیم شد.

عارف باباشپور،رئیس اتاق اصناف آستارا در جریان این بازدید، خاطر نشان کرد: انتظارات بازاریان در راستای بهبود شرایط موجود و رونق اقتصادی کشور بسیار بالاست و در تلاش هستیم تا با تعامل، زمینه رشد و توسعه اقتصادی شهرستان فراهم گردد. شهرستان با اتمام عملیات احداث راه آهن و بهره برداری از خط ریلی بین المللی آستارا - آستارا، به سوی پیشرفت همه جانبه حرکت می کند و باید به نحو شایسته ای از این خط آهن بهره مند شد.

وی، پرداختن به مسائل بازار بزرگ ساحلی در امر واردات کالا را مستلزم یک نشست اختصاصی با بازاریان برشمرد و بیان نمود: مبحث گمرک یک امر کلی است و با پیگیری از رده های بالاتر می توان منجی بازار آستارا شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به تردد بیش از 6000 زائر عتبات عالیات در اربعین سرور و سالار شهیدان، از مرز زمینی آستارا، اشاره و تأکید کرد: حضور این زائران تأثیر بسزایی در رونق اقتصاد شهرستان داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آستارا با اصناف و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آستارا با اصناف و بازرگانان به توسعه همه جانبه می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید