ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، محسن اسدی لاری مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت در مصاحبه با خبرنگار بهداشت و درمان خبرنگاران خبر داد: یکی از مهم ترین اقدامات مطرح در نشست اجلاس وزرای بهداشت نشست با سازمان جهانی بهداشت بود که 3دستاورد در این اجلاس مطرح شد ، ارائه دستاوردهایی که از سوی کشورهای دیگر با استقبال خوبی رو به رو شد .

ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت

وی اذعان داشت : دستاورد هایی که در دوره اول در قالب چهار چوب های نظام سلامت با شرایط محتوای مناسب معین شد که شامل : سبک زندگی و تاثیرسلامت شهروندان کشور های متعدد، رسیدگی به سلامت نوزادان ، بچه ها ، نوجوانان و جوانان، دارو و تامین هزینه های آن، کاهش پرداخت بیماران، واکسن وسرعت بخشیدن به تولید محلی واکسن های مورد نیاز، بهداشت محیط ، بهداشت محیط بیمارستان ها و مدیریت بیمارستان های محلی، بحث NCD، بحث پزشکی خانواده و مباحث مربوط به بیماری های واگیراز موضوعات قابل تبادل در اجلاس بود البته این در حالیست که این قطع نامه سالانه در حال برگزاریست تا تمامی کشورها بتوانند در تحول نظام سلامت قدم بر دارند .

اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت در 3 استان کشور

لاری اذعان داشت: از ابتدا تلاش حوزه سلامت کشورتوانمند سازی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران بوده است ، در واقع مطرح شدن این موضوعات دراین اجلاس می تواند فضای رقابتی میان کارشناسان بین المللی سراسر کشورایجاد کرده تا با یک طرح جامعه به بهینه سازی برسیم .

البته لازم بذکر است : بیمارستان ها و بیمه ها از آن دسته از موضوعاتی در ایران هستند که نیاز به همفکری بین المللی دارد ، امید است با 15 طرح این موضوع در جلسات رسمی بتوانیم میزان نیاز کشور را به حداقل رسانیده و استفاده کنیم.

او در ادامه یاد آور شد : در کنار این موضوعات برنامه های دو جانبه بسیاری وزیر بهداشت ایران با سایر وزراهای کشور ها در زمینه درمان داشته ایم ، که خوشبختانه موثر هم بوده به طوریکه با کشورهایی نظیر لبنان، افغانستان و عمان به امضا رسیده است ، اما لازم بذکر است ؛ امید است بازدید های نظام سلامت توافقات بسیاری درجهت دانش دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشد .

مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت خاطر نشان کرد : این اجلاس در جهت توان و قدرت نظام سلامت به مقامات جهانی و بازدید از شبکه بهداشت و درمان بوده است که با موفقیت انجام شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه 3 دستاورد در اجلاس وزرای بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید