تاکید روی مشترکات زمینه ساز توسعه ارتباط بااقلیم کردستان عراق است

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، عبدالمحمد زاهدی صبح امروز در مراسم استقبال از استاندار حلبچه عراق در مرزباشماق مریوان گفت: کردهای ایران و عراق دارای اشتراکات و پیوندهای زیادی هستند و به همین دلیل باید بر تکیه این ظرفیت زمینه برای توسعه مبادلات بین دو طرف را فراهم کرد.

تاکید روی مشترکات زمینه ساز توسعه ارتباط بااقلیم کردستان عراق است

وی ادامه داد: انتظار می رود که سفر اولین استاندار حلبچه عراق به استان کردستان زمینه را برای افزایش ارتباط بین دو طرف را فراهم کند و به همین دلیل بدون شک این سفر دستاوردهای زیادی برای دو طرف به دنبال خواهد داشت.

استاندار کردستان به ظلم های رژیم بعث صدام حسین علیه مردم مظلوم حلبچه اشاره نمود و گفت: این ظلم و ستم های وارد شده به مردم حلبچه عراق برای همواره در تاریخ باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بعد از سقوط رژیم بعث روابط بین کردهای عراق با جمهوری اسلامی ایران وارد فصل تازه ای شده است، بیان نمود: بدون شک باید با برگزاری نشست های مشترک و سفرهای این چنین زمینه را برای بهبود و تحکیم روابط در تمامی بخش ها فراهم کرد.

زاهدی به صندلی و موقعیت مهم استانهای کردستان و حلبچه اشاره نمود و یادآور شد: بدون شک این مولفه نیز می تواند زمینه ساز بهبود روابط بین دو طرف باشد و ما در استان کردستان هیچ گونه محدودیتی در راستای تحکیم روابط با اقلیم کردستان عراق به ویژه حلبچه نداریم.

سفر استاندار حلبچه اقلیم کردستان عراق به استان کردستان سه روزه خواهد بود و قرار است که وی در این سفر علاوه بر بازدید از توانمندی های کردستان در بخش های گردشگری و مالی، با مدیران ادارات دولتی و بخش خصوصی این استان نیز نشست های مشترکی را برگزار کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تاکید روی مشترکات زمینه ساز توسعه ارتباط بااقلیم کردستان عراق است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید روی مشترکات زمینه ساز توسعه ارتباط بااقلیم کردستان عراق است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید