تقدیر وزیر خارجه آمریکا از گام مهم ضد ایرانی هند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا با تقدیر از هند به دلیل کاهش واردات نفت ایران مدعی شد اقدام هند در این زمینه گام مهمی در اعمال فشار به ایران بوده است.

تقدیر وزیر خارجه آمریکا از گام مهم ضد ایرانی هند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، وزیر خارجه آمریکا که به دهلی نو سفر نموده است با ابراز رضایت از اقدام هند در کاهش واردات نفت ایران گفت آمریکا کاهش واردات نفت از ایران را گام مهمی در اعمال فشار به تهران بر سر برنامه هسته ای اش می داند.

دولت هند طی ماه های اخیر و در واکنش به خواست آمریکا واردات نفت خود از ایران را کاهش داده است.

در حالی که ایران تاکید نموده است تحریم نفتی غرب در ادامه فعالیت های هسته ای صلح آمیز اش بی تاثیر است و رسانه های غربی در خصوص اثر تحریم ها اغراق می کنندجان کری در ادامه اظهارات خود اضافه کرد: ما هند را می ستایم که با کوشش بسیار سعی نموده است وابستگی خود به نفت ایران را کاهش دهد و این کار گام مهمی بوده است.

وی که در جریان کنفرانس خبری مشترک با همتای هندی اش سخن می گفت اضافه کرد امیدوار است هند به ایران تاکید کند در محاسبات خود در خصوص آن چه که تعهد آمریکا و جامعه بین الملل به توقف پیگیری سلاح هسته ای توسط ایران خواند دچار اشتباه نشود.

ایران بارها تاکید نموده است برنامه های هسته ای اش صلح آمیز است و گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی انحراف ایران از این راستا را نشان نداده است.

تا پیش از اجرای تحریم نفتی غرب، ایران دومین صادرکننده نفت به هند بود و بیش از 10 درصد نفت مورد احتیاج این کشور را تامین می کرد اما این رقم در 5 ماه نخست سال 2013 به حدود 5 درصد کاهش یافته است.

منبع: تسنیم

به "تقدیر وزیر خارجه آمریکا از گام مهم ضد ایرانی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقدیر وزیر خارجه آمریکا از گام مهم ضد ایرانی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید