توصیه های طب سنتی برای شب یلدا

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، یک متخصص طب سنتی با تاکید بر پرهیز از حجیم خوری در شب یلدا، گفت: مصرف انار، آجیل بی نمک، شلغم و دمنوش ها توصیه می گردد.

توصیه های طب سنتی برای شب یلدا

به گزارش، علیرضا یارقلی در خصوص توصیه های طب سنتی در خصوص تغذیه شب یلدا، اضافه کرد: نکته مهم است این است که در این شب از پرخوری پرهیز گردد و آجیل شور به هیچ وجه خورده نگردد.

وی به میوه های شب یلدا اشاره و تاکید نمود: خوردن انار بسیار توصیه می گردد، اما هندوانه، چون میوه این فصل نیست باید کم خورده گردد. همچنین خوردن پرتقال خیلی توصیه نمی گردد و به جای آن می توان مرغ را در آب پرتقال بپزند تا علاوه بر استفاده از مزایای پرتقال، غذا نیز خوشمزه گردد و هم سردی میوه ها گرفته گردد.

این متخصص پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه در این شب انواع مخلفات و غذا ها فراهم است گفت: در مجموع باید غذا های سبک و کم حجم میل گردد و بیشتر بحث دورهمی مطرح است.

یارقلی، خوردن لبو و شلغم را نیز توصیه کرد و گفت: شلغم یک غذای کامل است و در صورت سرماخوردگی می توان وسط شلغم را عسل ریخت و میل کرد.

وی همچنین در خصوص دمنوش ها نیز اضافه کرد: در صورت داشتن سرماخوردگی در این شب می توانند از دمنوش گل گاوزبان و لیمو عمانی استفاده نمایند که کوفتگی را می گیرد و همین باعث بهبود سرماخوردگی می گردد و در شرایط عادی نیز دمنوش بابونه، مرزنجوش و آویشن توصیه می گردد. همچنین دمنوش های بادرنجبویه، ورون (به لیمو) که برگ خوش بو و بسیار مفید دارد نیز توصیه می گردد.

وی در خصوص استفاده از گوشت و مرغ نیز در شب یلدا گفت: بهتراست از گوشت های لطیف استفاده گردد و گوشت گوسفند بهتر است، ولی برای کم شدن غلظت گوشت می توان هنگام پختن گوشت چند قاشق سرکه به آن اضافه نمایند و اگر بخواهند لطیف تر گردد می توانند آن را با آب نخود بپزند.

یارقلی تاکید نمود: گوشت گوساله نیز سرد نیست، اما چون خیلی غلیظ است اثرات سرمازایی ایجاد می نماید به همین دلیل است که توصیه نمی گردد.

منبع : مهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توصیه های طب سنتی برای شب یلدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های طب سنتی برای شب یلدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید