حمایت از هنرمندان میناکار و قلم زن بویین و میاندشت

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: حمایت از هنرمندان میناکار و قلم زن شهرستان بویین و میاندشت را در دستور کار خود قرار می دهیم.

حمایت از هنرمندان میناکار و قلم زن بویین و میاندشت

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان، عصر روز گذشته چهارشنبه 22 آبان 1398 جعفر جعفرصالحی در سفر به شهرستان بویین و میاندشت با فرماندار و هنرمندان این شهرستان ملاقات کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این ملاقات با اشاره به تنوع اقوام و تولیدات صنایع دستی در این شهرستان گفت: با توجه به اینکه تولیدات صنایع دستی در رشته هایی همچون میناکاری و قلم زنی از شرایط مناسبی برخوردار است و از سوی دیگر این شهرستان در شمال غرب استان واقع شده و در جهت جاده های دسترسی به مناطق غرب کشور واقع شده است، کوشش می کنیم تا با ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی از افزایش کمی و کیفی تولیدات صنایع دستی بویین و میاندشت حمایت کنیم.

او اضافه کرد: شناسنامه دار کردن هنرمندان شهرستان و ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان دارای کارگاه و و مشاغل خانگی از دیگر برنامه های این اداره کل برای حمایت از هنرمندان خواهد بود.

جعفر صالحی توضیح داد: شهرستان بویین و میاندشت در شمال غرب استان اصفهان و در دامنه های سلسله جبال زاگرس واقع شده است. این شهرستان که در گذشته به عنوان بخشی از منطقه فریدن بزرگ بود، دارای زمستان هایی پربرف است و با تاسیس پیست اسکی، همه ساله علاقه مندان ورزش های زمستانی به این شهرستان سفر می نمایند.

او اضافه کرد: با توجه به توان بالقوه این شهرستان در حوزه گردشگری در این نشست مقرر شد تا بازارچه های موقت عرضه صنایع دستی در مکان برگزاری ورزش های زمستانی راه اندازی گردد.

منبع: میراث آریا

به "حمایت از هنرمندان میناکار و قلم زن بویین و میاندشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از هنرمندان میناکار و قلم زن بویین و میاندشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید