روسیه در منطقه قطب شمال گنبد ضدموشکی ایجاد می نماید

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، به گفته یک مقام نظامی، تمامی بخش های ناوگان دریای شمال روسیه طی چند سال آینده به سامانه های دفاع ضدموشکی اس-400 مجهز می شوند و بدین ترتیب یک گنبد ضدهوایی خاک روسیه در منطقه قطب شمال را پوشش خواهد داد.

روسیه در منطقه قطب شمال گنبد ضدموشکی ایجاد می نماید

از وبلاگ 4 جعبه دیدن فرمایید.

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از خبرگزاری نووستی، دریادار الکساندر موسی یف فرمانده ناوگان دریای شمال روسیه گفت در سال های آینده تمامی بخش های این ناوگان به سامانه های دفاع موشکی اس-400 مجهز خواهند شد که این اجازه را می دهد تا یک گنبد ضدهوایی سرزمین نو (مناطقی از قطب شمال که در خاک روسیه واقع شده است) را بطور قابل اطمینانی پوشش امنیتی داده گردد.

این مقام نظامی در گفت وگو با وبلاگ دبیر فیزیک گفت: فرایند نوسازی و تجهیز نیروهای موشکی و رادیویی-فنی به تجهیزات جدید در حال اجرا است. در امسال از هم اکنون هنگ نیروهای موشکی مستقر در منطقه سرزمین جدید به سامانه دفاع ضدموشکی اس-400 مجهز و ازهم اکنون به حالت آمادگی رزمی درآمده است و برنامه ریزی شده تا چند سال آینده تمامی بخش های ناوگان دریای شمال به این سامانه مجهز شوند.

به گفته وی، در نتیجه تمامی بخش های خاک روسیه در مناطق قطب شمال در برابر هرگونه حمله هوایی دشمن، از اعم از هواپیما، موشک کروز و موشک بالستیک، پوشش امنیتی قابل اطمینان داده خواهد شد.

موسی یف یادآور شد، سهم تجهیزات و فناوری های جدید نظامی در ناوگان دریای شمال روسیه تقریباً 60 درصد بوده و در رابطه با بعضی بخ ش ها، از ماشین های زرهی این رقم بیشتر از این است.

پیش از این در ماه سپتامبر اعلام شد که نخستین هنگ از سامانه موشکی اس- 400 در سرزمین جدید روسیه مستقر شده است. در این منطقه پیش از این در سال 2015 سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به حالت آمادگی رزمی درآمده بود.

سامانه های دفاع ضد موشکی اس-400 به منظور نابودی هرگونه حملات هوایی-فضایی با تجهیزات مدرن امروزی، در مسافت چند صد کیلومتری و با هر ارتفاعی طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روسیه در منطقه قطب شمال گنبد ضدموشکی ایجاد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در منطقه قطب شمال گنبد ضدموشکی ایجاد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید