سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی بافته می شود

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی گفت: 224 کارگاه قالی بافی بزرگ غیرمتمرکز با مدیریت متمرکزو هزاران کارگاه خانگی در استان فعال است.

سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی بافته می شود

اسد درویشی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ دبیر فیزیک با اشاره به اینکه 72 هزار بافنده در سطح استان فعالیت دارند و سالانه 290هزار متر مربع فرش دستباف در استان تولید میکنند اضافه کرد: ازاین میزان سالانه 20 میلیون دلار به کشورهای اروپایی همچون انگلیس ، آلمان، فرانسه و کشورهای آسیایی همچون ژاپن و روسیه و و کشورهای آمریکایی چون کانادا صادر می شود.

درویشی با بیان اینکه امسال شاهد رشد قیمت مواد اولیه فرش بودیم، ادامه داد: تحریم و افزایش قیمت فرش به نفع صادرات فرش استان شد و فرش استان را در بازار جهانی رقابتی تر کرده است.

وی با اشاره به بیمه قالیبافان استان گفت: تاکنون 15 هزار نفر از قالیبافان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت،معدن وتجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه فرش به عنوان یک ظرفیت بی بدیل صادراتی در آذربایجان غربی است و فرش ریزماهی خوی و فرش تکاب به عنوان برند استان مطرح است اظهار کرد: فرش ریز ماهی خوی به ثبت ملی و جهانی رسیده و ثبت جهانی فرش آهنین تکاب که از برندهای محبوب کشورهای اروپایی از نظر رنگ، نقشه و مرغوبیت است نیز در دست اجرا است.

درویشی به مسائل قالیبافان استان اشاره کرد و گفت: ضعف در بازاریابی از مسائل عمده این صنعت است که طراحان و تاجران باید به این موضوع توجه داشته باشند تا بتوانند فضای مساعد و بهتری برای صادرات فرش استان فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی بافته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالانه 290 هزار متر مربع فرش دستباف در آذربایجان غربی بافته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید