عادل الجبیر: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است!

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از العربیه، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه عربستان مدعی شد: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است و از این رو ما مسئولیتش را متوجه ایران می دانیم.

عادل الجبیر: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است!

وی ادعا کرد: این حمله امنیت انرژی جهانی را هدف قرار داده است. حمله از یمن انجام نشده است بلکه از ایران در شمال اجرا شده است و ما در راستای تعیین کردن مکان حمله حرکت می کنیم. عربستان بیش از 260 موشک بالستیک و 150 پهپاد که همگی آنها ساخت ایران بوده اند را هدف قرار داده است. توافق هسته ای با ایران به ویژه درباره غنی سازی اورانیوم باید تصحیح و تعدیل گردد.

الجبیر مدعی شد: جهان باید مانع از سیاست های بی ثبات کننده ایران گردد. ما موشک، پهپاد و حتی تیری به سمت ایران شلیک نکرده ایم. ایران از شرایط کنونی برای رفتارهای خصمانه خود استفاده می نماید. ما بارها هشدار داده ایم که عدم برخورد با ایران آنرا تشویق به افزایش اقدامات خصمانه اش می نماید. ما با متحدان و دوستان درباره گامهای آینده پس از خاتمه روند تحقیقات مشورت می کنیم. عربستان اقدامات مناسب را بر اساس نتایج این تحقیقات اتخاذ خواهد نمود تا امنیت و ثباتش را تامین کند.

وی ادعا کرد: ادله و شواهد حمایت ایران از تروریسم با وجود تکذیب آن ادامه دارد و مواضع آن غیرواقعی و غیر صادقانه است. ما با آمریکا برای تضمین آزادی کشتیرانی در خلیج فارس همکاری می کنیم. کل جهان از مانع تراشی ایران در جهت امداد رسانی انرژی از خلیج فارس تاثیر می پذیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "عادل الجبیر: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عادل الجبیر: حمله به آرامکو با سلاح ایرانی اجرا شده است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید