فاکتورهای مهم در فنگ شویی اتاق خواب

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، اتاق خواب از جمله مکان هایی ست که برای استراحت از آن استفاده میشود. دکوراسیون این مکان و چیدمان وسایل آن باید به نحوی باشد که مانعی برای جریان انرژی وجود نداشته باشد. طراحی اتاق بر اساس قوانین فنگ شویی باعث ایجاد آرامش در اتاق میشود و خوابی آسوده به ارمغان می آورد. فنگ شویی به ایجاد نظم و ترتیب و برقراری تعادل در چیدمان اشاره دارد که این امر انرژی مثبت را به جریان می اندازد و زندگی آرامی را فراهم میکند.

فاکتورهای مهم در فنگ شویی اتاق خواب

این روزها افراد به دنبال آرامش هستند و انواع مراقبه ها را در زندگی خود تمرین میکنند. فنگ شویی یکی از روش های حفظ تعادل و رسیدن به آرامش است که مربوط به دوران باستان چین میباشد. با ایجاد چیدمانی درست و اصولی میتوان فضایی برای چرخش نیروی مثبت ایجاد نمود و از ورود انرژی های منفی به اتاق خواب جلوگیری کرد.

با ما همراه باشید تا با اصول فنگ شویی در اتاق خواب آشنا شوید و آرامشی بی نظیر را در اتاق خواب خود تجربه کنید.

تختخواب را در قسمتی از اتاق قرار دهید که از در دور باشد و به صورت مورب قرار گیرد. پایین تخت نباید روبه روی در باشد زیرا انرژی بقیه بخش های خانه باعث کم شدن آرامش در موقع خواب میشود. وقتی در بهترین حالت از خواب بیدار میشوید, اتاق باید در محدوده دید شما باشد و این حس را به شما بدهد که به زندگیتان مسلط هستید و این امر یک اصل در فنگ شویی محسوب میشود.

اگر تخت شما در کنار دیوار قرار گرفته است, قسمت کنار و بالای آن باید با دیوار کمی فاصله داشته باشد. انجام اینکار باعث میشود جریان انرژی هوا به راحتی در اطراف تخت در گردش باشد. برای برقراری جریان انرژی در اتاق خواب, فضای زیر تخت را خالی کنید. تخت هایی که زیر آنها شلوغ و پر از خرت و پرت است مانع از جریان انرژی میشوند. در هنگام خواب باید انرژی دور تا دور بدن شما جریان داشته باشد.

تشک تخت خود را از جنس خوب و مرغوب انتخاب کنید. سلامت جسمی باعث میشود دریافت انرژی بالا برود, بنابراین هر چه در شب خواب راحتی داشته باشید در روز پرانرژی تر خواهید بود. پشت تخت را به یک جای ثابت مانند دیوار قرار دهید. انجام اینکار باعث میشود سر شما آرامش بیشتری داشته باشد. قرار دادن پشت تخت به پنجره یا زیر آن باعث کاهش انرژی شما میشود زیرا در این حالت تخت پشتی مناسبی ندارد و شما تکیه گاه ندارید.

در چیدمان وسایل اتاق خواب تعادل ایجاد کنید. میزهای پاتختی و چراغ های خواب را در دو طرف تخت قرار دهید تا نوعی تعادل در فضا ایجاد شود. به جای استفاده از چراغ هایی که فرم مخروطی شکل یا نوک تیز دارند از چراغ های گرد استفاده کنید تا جریان انرژی درون اتاق قطع نشود. آینه ها نماد انرژی مضاعف هستند بنابراین بهتر است در اتاق خواب از آینه استفاده نشود. البته آینه جزء جدایی ناپذیر اتاق های امروزی ست, پس در صورت وجود آن در اتاق خواب سعی کنید آن را روبه روی تخت قرار ندهید. آینه ها سطح انرژی را بالا میبرند بنابراین برای داشتن خوابی زودهنگام و آرام آن را از اتاق خواب خود خارج کنید.

از گل و گیاه در اتاق خواب استفاده نکنید زیرا آنها انرژی بالایی در اتاق ایجاد میکنند و باعث بیخوابی شما میشوند. گیاهان در فنگ شویی جایگاه خاصی دارند اما جای آنها در اتاق خواب نیست. استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون اتاق حس آرامش ایجاد میکند. طیف رنگ سبز, آبی و صورتی روشن میتواند خستگی یک روز کاری را رفع کند و آرامش محض به شما ببخشد. این رنگ ها برای راحتی خواب شبانه و ایجاد آرامش در فنگ شویی کاربرد دارند.

منبع: ساختمانچی

به "فاکتورهای مهم در فنگ شویی اتاق خواب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاکتورهای مهم در فنگ شویی اتاق خواب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید