قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجی با هدف سرپوش گذاشتن بر اختلاف این کشور با عربستان گفت، این عربستان سعودی است که درباره ادامه حضور و نقش آفرینی امارات در ائتلاف عربی در یمن تصمیم گیری می نماید.

قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از روسیا الیوم، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات در رشته توییت هایی نوشت: مشارکت امارات در (عملیات) طوفان قاطعیت در چارچوب ائتلاف عربی به درخواست پادشاه سعودی بوده است.

قرقاش اضافه کرد، ادامه حضور امارات در ائتلاف تحت رهبری سعودی در یمن به این درخواست سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی بستگی دارد.

وی اعلام کرد، ائتلاف سعودی اماراتی با توجه به چالش های محیط اطراف یک ضرورت استراتژیک است و یمن نمونه آشکاری از این چالش ها است.

این در حالی است که گام های ملموس امارات برای کاهش حضور نظامی اش در یمن و نیز درگیری های اخیر در جنوب یمن، از جمله عدن و شبوخ، میان نیروهای شورای انتقالی جنوبی (مورد حمایت ابوظبی) و شبه نظامیان هوادار دولت مستعفی (برخوردار از حمایت سعودی) اختلافات میان دو همپیمان جنگ افروز علیه یمن را برملا نموده است.

ائتلاف متجاوز سعودی از 25 مارس 2015، با شروع جنگ همه جانبه علیه یمن که از آن از تسلیحات پیشرفته آمریکا و بعضی کشورهای غربی استفاده می نماید، ده ها هزار غیرنظامی یمنی را به کام مرگ کشانده و تاسیسات حیاتی این کشور را نابود نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرقاش: این عربستان است که درباره ادامه حضور امارات در ائتلاف عربی تصمیم می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید