مرگ سرطان تا یک دهه آینده

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشرفت علم پزشکی در حوزه انکولوژی گفت: اکنون می توان مرگ سرطان را تا یک دهه آینده پیش بینی کرد.

مرگ سرطان تا یک دهه آینده

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از مهر، پیغام آزاده دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دستاوردهای دنیا در زمینه پیشرفت علم پزشکی اشاره نمود و گفت: پیشرفت یک دهه اخیر در زمینه درمان سرطان قابل مقایسه با سال های قبل از آن نیست.

وی با عنوان این مطلب که زمانی از سرطان به عنوان بیماری مرگ آفرین یاد می شد، گفت: زمانی سرطان پوست (ملانوم) برای انکولوژیست ها با سرشکستگی همراه بود، اما حالا مرگ بر اثر سرطان پوست معنی ندارد.

این انکولوژیست به سایر سرطان ها اشاره نمود و اضافه کرد: درمان سرطان های ریه، کبد و... نیز به خوبی پیشرفت نموده است و امروز باید گفت که سرطان ها به زودی علاج پذیر خواهند شد.

آزاده ادامه داد: پیشرفت های علم پزشکی در دنیا نشان داده است که می توان امیدوار بود ظرف یک دهه آینده شاهد مرگ سرطان باشیم.

وی با اشاره به پیچیده بودن ساخت داروهای ایمونوتراپی گفت: امیدواریم کشور ما نیز بتواند در این راستا به موفقیت برسد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اضافه کرد: با توجه به پیشرفت علم پزشکی در زمینه درمان سرطان ها باید این بیماری را به عنوان یک بیماری ساده عفونی تلقی کرد که ظرف یک دهه آینده شاهد علاج بیماران مبتلا به سرطان خواهیم بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "مرگ سرطان تا یک دهه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ سرطان تا یک دهه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید