زردچوبه به درمان سرطان یاری می نماید

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، دانشمندان باور دارند کورکومین مرکب موجود در ادویه زردچوبه دارای پتانسیل کشتن تومور است.

زردچوبه به درمان سرطان یاری می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از دیلی میل، دانشمندان باور دارند کورکومین مرکب موجود در ادویه زردچوبه دارای پتانسیل کشتن تومور است.

با آنالیز 5 هزار مطالعه تعیین شد، کورکومین سلول های سرطانی را کشته و رشد را متوقف نموده است؛ سرطان های سینه، ریه، خون، استخوان، معده، روده، پانکراس و پروستات از جمله مواردی هستند که بواسطه زردچوبه متوقف شده اند.

کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که عامل رنگ زرد این ادویه محسوب می گردد. زردچوبه دارای خواص قدرتمند ضدالتهابی بوده و یک آنتی اکسیدان قوی است و به همین جهت می تواند ریسک ابتلا به سرطان و یا پس از ابتلا سرعت رشد تومورها را کاهش دهد.

محققان آمریکایی تأکید می نمایند، زردچوبه می تواند داروی مؤثر برای درمان سرطان باشد و به جنگ با تومورها برود.

سخنگوی تحقیقات سرطان انگلیس گفت: شواهدی وجود دارد که کورکومین، ماده ای در زردچوبه می تواند سلول های سرطانی را در بعضی سرطانها از بین ببرد؛ اما ما به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.

پژوهشگران در سرتاسر دنیا، همواره به ­دنبال پیدا کردن روش هایی برای درمان این بیماری بوده اند و در این راستا، راه ­های طبیعی درمان همواره صندلی ویژه ای داشته اند.

به گفته دانشمندان، زردچوبه همچنین با مهار سلول های سرطانی از انتشار پروتئین های مضر می تواند باعث مرگ سلول های سالم گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "زردچوبه به درمان سرطان یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زردچوبه به درمان سرطان یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید