معین شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا انتها مرداد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، خبرنگاران/مرکزی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک از تعیین شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا خاتمه ماه جاری اطلاع داد.

معین شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا انتها مرداد

دکتر علی کمالی نوزدهم مردادماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اینکه 64 طرح تحقیقاتی از اوایل اسفندماه 98 تا به امروز در موضوع کرونا در دانشگاه علوم پزشکی اراک به تصویب رسیده است، اضافه کرد: این تعداد پروژه تحقیقاتی با دریافت کد اخلاق و مجوز اجرا در دستور کار نهاده شد و تعدادی نیز به نتیجه رسیده است.

وی فراوری کیت شناسایی آنفلوآنزا A، B و کرونا، فراوری اتانول با همکاری پارک علم و فناوری و فراوری مدل پیش گویی نماینده برای مراکز فاقد کیت PRC را از جمله پژوهش های اجرا شده دانست و گفت: پژوهش های کارآزمایی بالینی در حال اجرا است که شامل طرح تحقیقاتی در درمان کرونا، تاثیر فاویپیراویر در درمان کرونا، فراوری لباس حفاظت فردی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی می گردد، همچنین طرح های پیشگیری در حال اجرا است و تا اواخر مردادماه 99 نتیجه بسیاری از تحقیقات تعیین می گردد.

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، معاون آموزش دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه طی سه هفته اخیر آزمونهایی چون دکترای تخصصی، دستیاری و المپیاد توسط دانشگاه در استان برگزار شده است، اضافه کرد: هفته آینده آزمون سراسری و ارشد برگزار خواهد شد و تمام پروتکل ها نیز رعایت می گردد و تنها منتظر پاسخ نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور هستیم.

دکتر سعید چنگیزی آشتیانی با اشاره به برگزاری آموزش و آزمون مجازی و تجربه مثبت در این حوزه، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت ها می توان کیفیت آزمون و آموزش ها را ارتقا داد.

وی توضیح داد: متاسفانه با مجموعه ای از باورهای غلط روبرو هستیم که به درمان بیماری کرونا یاری نمی کند، به عنوان مثال برای ویروس طبیعت مزاجی مطرح می نمایند که از نظر علمی ثابت نشده است و در این راستا وبلاگ دبیر فیزیک در حوزه روشنگری و اطلاع رسانی نقش کلیدی دارند.

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز با اشاره به اینکه طبق دستور ملی، ماسک های صنعتی مختص بیمارستان هاست، اضافه کرد: با این تصمیم بخش خصوصی از ماسک صنعتی بی بهره ماند، به همین دلیل موضوع فعالیت کارگاه ها با صدور مجوز از سازمان صمت مطرح شد.

دکتر عباس علیمرادیان توضیح داد: در حال حاضر داروخانه ها، تجهیزات پزشکی و فروشگاه های زنجیرهای معتبر محل فروش ماسک هستند و در باقی مراکز تضمینی درخصوص استاندارد بودن محصول وجود ندارد، همچنین عرضه الکل با پایه اتانول 70 درصد فقط در داروخانه ها انجام می گردد و آب اکسیژنه نیز ارزش ضدعفونی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معین شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا انتها مرداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شدن نتیجه پروژه های تحقیقاتی کرونا تا انتها مرداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید