نانوواکسن های پیشرفته ویروسی به کمک ایمن درمانی سرطان می آیند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، محققان در دانشگاه هلسینکی یک سیستم جدید برای تولید ویروس مصنوعی پوشیده تولید کردند تا پاسخ ایمنی را به سمت توده سرطانی هدایت کند.

نانوواکسن های پیشرفته ویروسی به کمک ایمن درمانی سرطان می آیند

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ دبیر فیزیک، امروزه واکسن های ویروسی یک رویکرد جالب برای ایمن درمانی سرطان محسوب می شود. هدف گیری آنتی ژن ها، تومور موثر بوده است، اما با این حال، شناسایی این آنتی ژن ها همچنان چالش محسوب می شود.

محققان در دانشکده داروسازی دانشگاه هلسینکی به سرپرستی پروفسور وینچنزو کرولو، پروفسور هلدر سانتوس و دکتر فلاویا فونتانا به کمک همکارانشان ExtraCRAd، یک طرح واکسیناسیون جدید سرطان، شامل یک توده از ویروس های تنفسی در پوشش مصنوعی ساخته شده از غشا سلول سرطانی، را توسعه دادند. ویروس درمانی از ویروس های اصلاح شده استفاده می کند که می تواند تومور های سرطانی را بدون صدمه به سلول های عادی، تحت تاثیر قرار داده و از بین ببرد.

پروفسور سانتوس گفت: نتیجه همکاری بین توده ویروس و غشا سلول سرطانی ExtraCRAd، یک فناوری پیشرفته و تطبیق پذیر برای درمان سرطان است.

پروفسور کرولو ادامه داد: در کل، ExtraCRAd ممکن است در نسل بعدی واکسن های سرطان با ویژگی های پیشرفته تر از استاندارد ویروس درمانی، به کار گرفته شود.

محققان دانشگاه هلسینکی تایید کردند که ExtraCRAd عفونت و اثر آنکولیتیک در شرایط آزمایشگاه را افزایش می دهد. همچنین آن ها نشان دادند که این طرح نانوواکسیناسیون جدید رشد تومو رهای پوست و ریه را هم در جلوگیری و هم در روش های درمانی واکسیناسیون کنترل می کند و یک پاسخ ایمنی بسیار خاص ضدسرطان ایجاد می کنند.

کرولو اضافه کرد: اکنون ساخت پوشش های مصنوعی از غشا سلول های سرطانی رویکردی جدید و خلاقانه است که آزمایشگاه ما با همکاری آزمایشگاه سانتوس آن را توسعه داده، زیرا آزمایش آن در یک آزمایشگاه امکان پذیر نبوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نانوواکسن های پیشرفته ویروسی به کمک ایمن درمانی سرطان می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوواکسن های پیشرفته ویروسی به کمک ایمن درمانی سرطان می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید