بخش هایی از عمارت مشیر دیوان سنندج مرمت شد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، قسمت هایی از عمارت تاریخی مشیر دیوان شهر سنندج که بر اثر گذشت زمان و عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده و نیازمند مرمت بود، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان مرمت و بازسازی شد.

بخش هایی از عمارت مشیر دیوان سنندج مرمت شد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، محمد رشیدی معاون میراث فرهنگی این استان با اعلام این خبر گفت: در ادامه عملیات مرمتی عمارت مشیر دیوان سنندج امسال نیز متناسب با اعتبارات عمرانی تخصیص یافته برای مرمت ابنیه تاریخی، بخش هایی از این بنا مرمت و بازسازی شد.

او سپس با اشاره به اهمیت این بنای تاریخی که به شماره 2834 مورخ 1379/8/16 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است، ادامه داد: از موارد صورت گرفته در این عملیات مرمتی می توان به مرمت کامل ساختمان مطبخ، اجرای سنگ فرش حیاط مطبخ، حیاط انبار آب، حیاط باغ و قسمت هایی از حیاط اصلی، مرمت حوضه ای شش حیاط اصلی، اجرای گچ کاری کامل ایوان اصلی عمارت، مرمت و رنگ آمیزی درب و پنجره های چوبی، مرمت نقوش آهک بری حمام، اجرای کانال دفع رطوبت، اجرای پوشش کاه گل نماهای بیرونی و... اشاره نمود که تحت نظارت مستقیم کارشناسان واحد حفظ و احیای معاونت میراث فرهنگی کردستان صورت گرفته است.

رشیدی اعتبار صرف شده برای انجام عملیات مرمتی عمارت مشیر دیوان در امسال را بالغ بر 5 میلیارد ریال عنوان نمود و اضافه نمود: این پروژه مرمتی از خردادماه 98 شروع و تا اواخر آبان ماه به طول انجامید و در حال حاضر این بنای تاریخی برای تبدیل به خانه خلاق صنایع دستی به سازمان غیر انتفاعی یونیدو واگذار شده است.

منبع: میراث آریا

به "بخش هایی از عمارت مشیر دیوان سنندج مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش هایی از عمارت مشیر دیوان سنندج مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید