کوشش نمایندگان آمریکا برای گره زدن پوتین به پرونده ترامپ

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در حالی که پیش نویس اتهامات رسمی علیه ترامپ را مطرح می نمایند، تمرکز خودشان را در فرایند استیضاح وی به سمت روسیه معطوف نموده اند.

کوشش نمایندگان آمریکا برای گره زدن پوتین به پرونده ترامپ

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ دبیر فیزیک، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی می نویسد: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می گوید، همه راه ها به پوتین ختم می شود و این مساله را بیان می نماید که کمپین فشار ترامپ بر اوکراین یک رویداد مجزا نیست بلکه بخشی از پیوند آشفته با پوتین است که به یافته های رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پفراینده ادعایی دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا بر می شود.

به نقل از ایسنا، پلوسی روز آدینه گفت: این مساله برای دو سال نیم است که ادامه داشته است. این فقط درباره اوکراین نیست بلکه درباره روسیه هم است. چه کسی از توقف یاری های نظامی ما به اوکراین نفع می برد؟ خوب معلوم است روسیه.

این چارچوب فوریت و اهمیت بیشتری پیدا می نماید، هم به عنوان یک موضوع عملی و هم سیاسی، چون دموکرات ها به طور جدی به سمت نوشتن بند های مربوط استیضاح حرکت می نمایند. این مساله کوششی برای شرح این است که چرا آمریکایی ها باید اهمیت بدهند ترامپ اوکراین را به سمت تحقیقات از جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش سوق داده، در حالی که یاری 400 میلیون دلاری نظامی را که کنگره آن را برای یاری به این متحد اروپای شرقی خود که با روسیه درگیر است، به حالت تعلیق درآورده است.

پلوسی روز پنجشنبه و پس از اعلام تصمیم برای پیش نویس اتهامات رسمی گفت: بعضی اوقات مردم می گویند، ما چیزی درباره اوکراین نمی دانیم. دشمن ما روسیه است. تمامی راه ها به پوتین ختم می شود. این را می فهمید.

در عین حال، ردیابی شیب رفتاری ترامپ از مبارزات انتخاباتی سال 2016 تا به امروز، همه این ها را به هم ربط می دهد و این به پلوسی یاری می نماید تا لیبرال های متمایل به چپ خود را که خواهان اتهامات بیشتر علیه ترامپ هستند، از جمله گزارش مولر و دموکرات های میانه رو که ترجیح می دهند این استدلال را با موضوع بیشتر در اوکراین متمرکز نمایند، متعادل کند.

پلوسی و گروهش کوشش می نمایند تا پیامی را ارائه نمایند که استیضاح در واقع درباره اوکراین است - مربوط به تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین که این آنالیز برای استیضاح را رقم زده-، اما همچنین درباره یک الگوی رفتاری هم است که می تواند نگرانی ها درباره رویکرد ترامپ را در قبال روسیه پیش از انتخابات 2020 مجدد به وجود بیاورد.

اریک اسوالول، جمهوری خواه و یکی از اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که گزارش 300 صفحه ای را درباره تحقیقات اوکراین پیش نویس نموده است که به عنوان بنیادی برای فرایند تحقیقات استیضاح در نظر گرفته می شود، گفت: برای کسی غیرممکن است که شخصیت خود را تغییر دهد، حتی اگر خیلی کوشش کند.

در حالی که قرار است بند ها و مفاد استیضاح در روز های آینده ارائه شود و رای گیری در مجلس نمایندگان تا کریسمس انجام می شود، تیم ترامپ کوشش های خود را در راستای اینکه او هیچ کار نادرستی انجام نداده، تشدید نموده است. آن ها می گویند که رای دهندگان در نوامبر آینده با هزینه دموکرات ها به ترامپ خواهند رسید.

اواخر روز آدینه، پت سیپولونه، مشاور حقوقی کاخ سفید به کمیته قضایی مجلس نمایندگان خبر داد که دولت در جلسات مجلس نمایندگان درباره استیضاح شرکت نمی نماید و تمامی این فرایند را کاملا بی پایه و اساس خواند.

کارزار انتخاباتی ترامپ گردهمایی های جدیدی را اعلام نموده و مستقیماً به سراغ رأی دهندگان رفته است و همچنین زمینه جمع آوری جدید پول به وسیله ایمیل فراهم شده است و آن ها روی این مساله مانور می دهند که دموکرات ها کاملاً دیوانه شده اند. ترامپ در ایمیلی برای هوادارنش نوشت: دموکرات ها هیچ پفراینده استیضاحی ندارند و به دنبال یک کشور بزرگ به هزینه ما هستند. این ما علیه آن ها هستیم.

قانونگذاران دموکرات و معاونان آن ها در حال کوشش پشت در های بسته هستند تا مفاد و بند های استیضاح را پیش نویس نموده و اعضای کمیته قضایی آماده می شوند تا در جلسات دفاعی حضور یابند و انتظار می رود که رای گیری در روز های آینده انجام شود. مفاد و بند های احتاقتصادی شامل دو مضمون اصلی است - سوءاستفاده از قدرت و جلوی فرایند استیضاح را گرفتن- چرا که تدوین نمایندگان این پیش نویس به دنبال دستیابی به مسائلی، چون خیانت، ارتشاء یا سایر جرایم جدی و تخلفات مطرح شده در قانون اساسی هستند. اما این موارد را می توان به چندین بند دیگر تقسیم کرد.

دموکرات ها به این مساله می پردازند که ترامپ از قدرتش در زمانی که از ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین درخواست نموده تا از جو بایدن تحقیقی بعمل بیاورد، سوءاستفاده نموده است. این موارد احتمالا شامل اتهام ارتشاء، بر اساس تصمیم ترامپ برای تعلیق یاری نظامی به اوکراین و توقف بازدید رئیس جمهوری اوکراین از کاخ سفید می شود. زمانی که کنگره تحقیقات در سپتامبر را شروع کرد، این یاری اقتصادی نظامی در نهایت آزاد شد، اما این ملاقات هرگز اتفاق نیفتاد.

بند های مربوط به ایجاد مانع تراشی در فرایند استیضاح شامل کنگره هم می شود، زمانی که کاخ سفید دستور داد مقام های نباید به احضاریه های مجلس نمایندگان آمریکا برای شهادت یا استناد در تحقیقات استیضاح حضور داشته باشند. آن ها همچنین شامل ایجاد مانع تراشی در فرایند دادگستری بر مبنای گزارش مولر درباره تحقیقات اصلی روسیه-ترامپ می شوند.

همچنان یک مناظره و گفتگوی داخلی بین دموکرات های مجلس درباره این است که چه تعداد بند باشد نوشته شود و شامل چه باشد و به ویژه اینکه آیا باید اشاره ای ویژه به یافته های مولر از دو سال تحقیقش از نقش احتاقتصادی ترامپ در مداخله روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا در آن شود یا خیر.

مولر این مساله را معین نکرد که کمپین ترامپ با روسیه تبانی نموده یا همکاری داشته است. گرچه مولر گفت که نمی تواند ترامپ را از ممانعت در اجرای عدالت در این تحقیقات معاف کند و رسیدگی به این مساله را به کنگره واگذار نموده است. پلوسی به ویژه حامی دیدگاه های طبقه جدیدی از قانونگذاران تازه وارد است که در انتخابات 2018 پیروز شدند و اکثریت را به دموکرات ها در مجلس نمایندگان دادند و برای انتخابات مجدد در 2020 آماده هستند.

بسیاری از این دموکرات ها که حامی اجرای فرایند استیضاح ترامپ هستند هنوز می گویند که نمی دانند به این استیضاح رای می دهند یا خیر. جو کانینگهام، یکی از همین قانونگذاران تازه وارد گفت: نمی توانم بگویم که آیا به استیضاح رای می دهم یا خیر. باید دید. بعضی از موارد مرتبط و بعضی هم غیر مرتبط هستند. آنتونی بریندیسی، یکی دیگر از این قانونگذاران تازه نفس نیز گفت: من کاملا بی طرف هستم.

دموکرات ها انتظار دارند دو تا چهار بند استیضاح علیه رئیس جمهوری وجود داشته باشد. ادغام یافته های مولر با اتهامات کلی به وسیله ایجاد ارتباط مستقیم به اوکراین ممکن است راهی برای دستیابی به همه طرف ها باشد. سناتور جیمی راسکین، یکی از اعضای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت: می دانید که ما باید به دنبال آنالیز احتمال این مساله باشیم که اپیزود اوکراین شبیه به طغیان انحرافی نیست بلکه بازتابی از یک فرایند مدام سوءرفتار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوشش نمایندگان آمریکا برای گره زدن پوتین به پرونده ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش نمایندگان آمریکا برای گره زدن پوتین به پرونده ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید