جنجال سخنان شهردار ژاپنی: زنان موقع خرید خیلی طول می دهند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، ژاپن این روزها با بیماری همه گیر کرونا در شرایط اضطراری است و دولت از شهروندانِ بعضی مناطق خواسته چند روز درمیان خرید نمایند و فقط یکی از اعضای خانواده برای تهیهٔ مایحتاج برود.

جنجال سخنان شهردار ژاپنی: زنان موقع خرید خیلی طول می دهند

در روزهایی که ژاپن با بحران کرونا دست و پنجه نرم می نماید، توصیهٔ شهردار اوزکا برای چطور خرید کردن باعث شد سروصداهای زیادی به انتقاد بلند گردد.

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از یورونیوز ایشیرو ماتسوویی، شهردار اوزکا روز پنجشنبه به وبلاگ دبیر فیزیک گفت که خرید خانه را باید به مردها سپرد، چرا که زن ها خیلی طولش می دهند چون می گردند و برانداز می نمایند. وی اضافه کرد: مردها خریدنی ها را زود جمع می نمایند، پس به گمانم بهتر است آنها به خرید بروند تا از تماس انسانیِ بیشتر هم پرهیز بگردد.

ژاپن این روزها با بیماری همه گیر کووید-19 در شرایط اضطراری است و دولت از شهروندانِ بعضی مناطق خواسته چند روز درمیان خرید نمایند و فقط یکی از اعضای خانواده برای تهیهٔ مایحتاج برود.

وقتی خبرنگاری این گفتهٔ آقای ماتسوویی را به چالش کشید او گفت ممکن است این حرف به همه کس نچسبد اما در خانوادهٔ خودش صدق می نماید. شماری از کاربران در توییتر به اظهار نظر آقای شهردار تاخته اند که: این سخنان بی احترامی به زنان و مردان است.

کاربری نوشت: این حرفها پر از پیش داوری دربارهٔ زنان است و اضافه کرد: هم مردهای مردد داریم و هم زنهای فرز. و دیگری اضافه کرد: ایشان فکر می نماید مردم دوست دارند وقت کشی نمایند؟ نه خیر، مردم به خوراکی ها و قیمت ها فکر می نمایند.

اما بودند کسانی که از در همراهی درآمدند. کاربر ژاپنی دیگری نوشت: حرف حق می زند. مخصوصا پیرزن ها، همواره دارند برای خودشان دور می زنند و فکر خرید نیستند.

با آنکه زنان ژاپنی عمدتا تحصیلکرده هستند اما نظام ارزشهای سنتی باعث شده شکاف جنسیتی برجسته ای در این کشور موجود باشد و انتظار می ٰرود زنان هنوز در درجهٔ اول به امرور خانه و فرزندان بپردازند.

-

آیا کرونا مانع برگزاری رقابت های المپیک در سال 2021 می گردد؟

--

منبع: عصر ایران

به "جنجال سخنان شهردار ژاپنی: زنان موقع خرید خیلی طول می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال سخنان شهردار ژاپنی: زنان موقع خرید خیلی طول می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید