حضور 37 گردشگر از 9 کشور در جشن خیابانی یزد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت مهدی (عج) برای گردشگران خارجی شهر جهانی گفت: یزد در این برنامه میزبان 37 گردشگر خارجی از 9 کشور جهان بود.

حضور 37 گردشگر از 9 کشور در جشن خیابانی یزد

سید مصطفی فاطمی در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ دبیر فیزیک با اشاره به برگزاری جشن میلاد حضرت مهدی (عج) برای گردشگران خارجی شهر جهانی، اظهار کرد: این برنامه که توسط کمیته گردشگری معنوی و مذهبی استان یزد برگزار گردید، پذیرای 37 گردشگر خارجی از کشورهای آلمان، کره جنوبی، ایتالیا، رومانی، فرانسه، بلژیک، نیوزلند، سنگاپور و پرتغال بود.

وی اضافه کرد: این برنامه با مقدماتی از زندگانی و معرفی حضرت مهدی (عج) شروع شد و در ادامه علل غیبت این امام، فلسفه غیبت و انتظار از نگاه شیعه و حتی شباهت های این حضرت به حضرت مسیح (ع) مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

این مسئول از توزیع بروشورهایی به منظور آشنایی و شناخت بیشتر گردشگران با منجی و همچنین وجه تشابه حضرت مسیح (ع) و امام زمان (عج) به عنوان یکی از بخش های این برنامه یاد کرد و گفت: در بخش دیگری از این مراسم که در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی استان و با حضور فرماندار یزد برگزار گردید، گردشگران خارجی با برش کیک تولد، میلاد آن حضرت را جشن گرفتند.

وی ادامه داد: گردشگران پس از این مراسم، به تماشای جشن های خیابانی و کارناوال های شادی مستقر در خیابان مهدی (عج) رفتند و با خاطره ای خوش و به یادماندنی از مراسم این امام معصوم (ع) به اقامتگاه های خود بازگشتند.

فاطمی در سرانجام از فعالیت کمیته گردشگری معنوی و مذهبی در اشاعه فرهنگ صلح و مهرپروری ایرانی اسلامی به گردشگران خارجی قدردانی و اعلام نمود: این کمیته در تمام مناسبات مذهبی و معنوی، برنامه هایی را برای گردشگران خارجی تدوین و برنامه ریزی نموده است تا با این اقدام سهم کوچکی در توسعه فرهنگ مهرپروری کشورمان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حضور 37 گردشگر از 9 کشور در جشن خیابانی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 37 گردشگر از 9 کشور در جشن خیابانی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید