دانستنی هایی از حقایق برج العرب

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، حقایقی از برج العرب که باید بدانید

برج العرب ، هتلی در دبی 321 مترارتفاعمی باشد. این هتل عنوان یکی از مرتفع ترین برج های جهان و همچنین سومین هتل بلند در جهان را به خود اختصاص داده است. این برج در هر نقطه از دبی که باشید، به آسانی قابل مشاهده است. لازم به ذکر است که 39% از بلندی آن،در فضایی غیر قابل استفاده قرار گرفته است.به عنوان یکی از حقایق برج العرب می توان به این موضوع اشاره نمود که این برجبر روی یک جزیره مصنوعی ساخته شده که تا ساحل فاصله کمی دارد. برج العرببه عنوان یک ابر سازه در جهان یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری دبی نیز به شمار می رود. در ادامه به آنالیز دیگر حقایق برج العرب بخواهیم پرداخت.

دانستنی هایی از حقایق برج العرب

سرگذشت نام گذاری برج العرب

منطقه روبروی ساحلی که برج العرب و همینطور هتل ساحلی جمیرا در آن بنا شده است ، در گذشته به نام ساحل شیکاگو شهرت داشته است. این نام برگرفته از نام محلی از پل شیکاگو و شرکت آهنی بود کهدر ایام گذشته تانک های ذخیره نفت شناور را جوش می داده است. بعد از تخریب هتل قدیمی در سال 1997 نیز این نام همچنان مورد استفاده قرار می گرفته است. سپس نام هتل ساحلی شیکاگوی دبی توسط شیخ محمد بن رشید المکتوم به برج العرب تغییر پیدا کرد.

برج العرب ، نماد شهر دبی

در مورد این برج آسمان خراش ضروری است بدانید که، طراحی آن بر عهده یک معمار آمریکایی به نام تام رایت بوده است که آن را به شبیه بادبان کشتی طراحی نموده است.این بادبان در نوعی کشتی عربی کاربرد داشته است.برج العرب به عنوان نمادی از شهر دبی طراحی و ساخته شده که این ساخت 5 سال به طول انجامیده است. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد در هر قسمت از دبی نیز که باشید این برج قابل رویت می باشد.

برج العرب، تنها هتل هفت ستاره در جهان

شاید یکی از حقایق برج العرب که چشم نوازی و لوکس بودن این هتل باشد. در حال حاضر این برج ، به عنوان یکی از لوکس ترین و گران ترین هتل های جهان شناخته می گردد. امکانات تجملی و همچنین کیفیت بسیار بالای این هتلآن را به تنها هتل 7 ستاره جهان تبدیل نموده است.البته لازم به ذکر است که با تمامی این اوصاف تعدادی از ستاره های آن همواره مورد بحث قرا بوده است.علاوه بر مواردی که بیان شد یکی دیگر از حقایق برج العرب برای آن دسته از افراد علاقه مند این است که کوچک ترین اتاقاین هتل متراژی حدود 169 متر مربع داشته که بااجاره آن معادل شبی 6 هزار درهم می باشد. همچنین بزرگ ترین اتاق این هتل نیز 780 متر مربع می باشند. جالب است بدانید که سرو یک وعده غذا در این هتل دستکم 1000 درهم هزینه بر میدارد. به جرات می توان گفت تمامی این موارد جز حقایق برج العرب و چه بسا عجایب آن محسوب می شوند!

طراحی خلاقانه برج العرب

یکی از حقایق برج العرب و همینطور عوامل جذب گردشگران و همچنین چهره های معروف و سرشناس عرصه ورزش و هنر به سمت دبی،نمای بیرونی بی نظیر و خیره کننده این هتل و همینطور فضای داخلی آن که به هنرمندی و زیبایی خیلی ماهرانه و هنرمندانه ای دیزاین شده است، می باشد.

سبک معماری برج العرب

یکی از حقایق برج العرب که بسیار جالب توجه است سبک معماری آن می باشد که در قبل به آن اشاره شد. همانطور که گفته شد این برج نماد دبی بوده است و طبق آنالیز های صورت گرفته هنوز هم اثر آن در پلاک های قدیم دبی به چشم می خورد.اما طبق اظهارات بعضی افراد به دلیل شباهت شکل ظاهری این هتل از زاویه پشت به صلیب این نماد از شهر دبی تغییر کرد.

برج العرب و جزیره مصنوعی

جزیره مصنوعی که برج العرب روی آن ساخته شده است در حد فاصل 280 متری ساحل جمیرا می باشد. این جزیره مصنوعی از طریق یک پل منحنی به جاده اصلی متصل می گردد.

واقع شدن برج العرب بر روی جزیره مصنوعی

مرتفع ترین زمین تنیس جهان

این سازه باشکوه و خیره کننده، میزبان مرتفع ترین زمین تنیس جهان نیز می باشد. زمین تنیسی که به یکی از حقایق برج العرب تبدیل شده است. این زمین تنیس در نزدیکی بالاترین نقطه برج واقع شده است.

سکوی فرود هلیکوپتر برج العرب

یکی از مهمترین حقایق برج العرب وجود یک سکوی فرود هلیکوپتر در این سازه است. این سکودارای24 متر پهنا بوده در ارتفاع 212 متری از سطح دریا قرار گرفته است. این سازه امکان فرود و صعود هلیکوپتر ها از برج العربرا فراهم نموده است. البته بعضی گفته ها حاکی از آن است که این باند فرود برای مدتی موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود.دلیل این امر اینگونه بیان شده است که زمانی گلف بازی مشهور به نام تایگر وودز چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب نموده بوده است. و همچنین در این زمین تنیس در فوریه سال 2005 نیز دو تنیس باز به نام های راجر فدرر و آندره آغاسی ، در ارتفاع 211 متری این برج با یکدیگر به رقابت پرداخته بودند. همچنین لازم به ذکر است که، این باند فرود مجهز به هیچ نوع حفاظ و نرده ای نمی باشد که این موضوع خود می تواند یکی از حقایق برج العرب تلقی گردد. البتی حقیقتی هراس انگیز!

باند فرود برج العرب

برج العرب و لاکچری هایش

لاکچری بودن بسیار زیاد این برج توانسته به یکی از حقایق برج العرب تبدیل شوند که دل هر گردشگری را وسوسه می کند. به گونه ای که در طراحی و ساخت نمای داخلی تمامی اتاق های این هتل از طلا استفاده شده است! شاید باورش کمی سخت باشد. ولی با سکونت و تردد در هریک از قسمت های برج لاکچری العرب گویا در معدنی از طلا قدم بر میدارید و این خود یکی از مهمترین و هوس برانگیز ترین حقایق برج العرببه شمار می رود. علاوه بر موارد ذکر شده می توان به تعداد اتاق های این برج و همچنین امکانات آن اشاره نمود. برج العرب تعداد 202 اتاق داشته که هر یک از آن ها دارای سوییت هایی دوبلکس هستند. همچنین این هتل لاکچری دارای 2 طبقه مجزا به همراه 18 آسانسور بوده گردشگران و مسافران می توانند از طعم بی نظیر غذاهای رستوران های این هتل لذت ببرند. از مجموعه سوییت های برج العرب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سویییت هایی با اتاق های بسیار لوکس

سوییت هایی به همراه نمای پانورما یا به عبارتی نمای 360درجه

سوییت های ورزشی و باشگاهی

سوییت هایی با کاربرد دوگانه

سوییت های مختص ریاست جمهوری

سوییت های ویژه سلطنتی

در ادامه بعضی از تصاویر نمای داخلی این هتل آورده شده است:

طلا کاری های داخل برج العرب

نمایی از سوییت های دوبلکس برج العرب

نمایی از آسانسور های برج العرب

لایه های سنگ لانه زبوری به کار رفته شده در ساخت برج العرب

در طراحی و ساخت برج العرب لایه ای از سنگ های عظیم به شکل الگوی لانه زنبوری طراحی و ساخته شده است. این سنگ ها در سطح آب قرار گرفته اند و وظیفه آن ها محافظت از ستون ها برج در برابر فرسایش می باشد.

رستوران های شیک و مجلل برج العرب

در برج العرب دبی دو رستوران بسیار خاص و مجلل وجود دارد. در ادامه به آنالیز این دو رستوران می پردازیم:

رستوران المنتها

این رستوران200متر از سطح خلیج همواره فارس ارتفاع داشته و مهمانان باید برای رسیدن و استفاده از این رستوران از آسانسور شیشه ای برج استفاده میکنند. منظره و چشم انداز این رستوران در این ارتفاع بسیار ناب و چشم نواز می باشد.

رستورا المهرا

این رستوران نیز یکی دیگر از حقایق برج العرب می باشد که شاید در هیچ کجای جهان مانند آن ساخته و دیده نشده باشد. وجود آکواریوم بسیار زیبا و عظیم در این رستوران که بیش از هزاران ماهی گنجایش دارد بر جذابیت آن افزوده است. این رستوران جزو 10 رستوران برتر جهان به شمار می رود که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از آن و اقامت در برج العرب راهی دبی می شوند.

رستوران های برج العرب

منبع: دلتابان

به "دانستنی هایی از حقایق برج العرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی هایی از حقایق برج العرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید