زمان نام نویسیدارا دوم اعلام شد، ثبت نام از فردا تا 19 شهریور

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، سازمان خصوصی سازی با صدور اطلاعیه ای، زمان آغاز و جزئیات پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) پالایشی یکم (دارا دوم) را بیان کرد.

زمان نام نویسیدارا دوم اعلام شد، ثبت نام از فردا تا 19 شهریور

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک به نقل از خبرگزاری مهر، سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه ای گفت که در اجرای جز (2) بند (الف) تبصره (2) قانون بودجه سال 1399 کل کشور و مصوبات هیأت محترم وزیران در این زمینه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری، بخشی از سهام خود در شرکت پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تبریز و پالایش نفت تهران را به وسیله سازمان خصوصی سازی (به کنندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران) واگذار می کند.

پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) پالایشی یکم، فرصت بی نظیری برای ورود آحاد جامعه به سرمایه گذاری در سهام شرکت های معتبری است که دولت با هدف مردمی کردن اقتصاد، امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه، انتفاع از رشد این بازار و برخورداری عموم مردم از تخفیف قابل اعطا به سهام، قصد واگذاری آن را دارد.

سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی ایرانی) در مجموع دو صندوق قابل معامله اول و دوم دولتی، پنجاه میلیون ریال (پنج میلیون تومان) مشخص شده است. پذیره نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

پس از اتمام پذیره نویسی و اخذ مجوز فعالیت صندوق از سازمان بورس و اوراق بهادار، سهام موضوع فعالیت این صندوق با اعمال 20 درصد تخفیف به قیمت سرانجامی سهم در روز معاملاتی قبل از شروع پذیره نویسی توسط سازمان خصوصی سازی به صندوق واگذار خواهد شد.

حداکثر تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی ایرانی دارای کد ملی، پس از کسر میزان سرمایه گذاری همان فرد در صندوق دارا یکم، 500 واحد سرمایه گذاری است.

پذیره نویسی به صورت همزمان به وسیله بورس اوراق بهادار تهران و شبکه بانکی کشور برای هر شخص حقیقی دارای کد ملی امکان پذیر است.

پنج درصد (5%) از مبلغ جمع آوری شده در دوره پذیره نویسی به بازارگردانی واحدهای سرمایه گذاری در همان صندوق تخصیص خواهد یافت و جز دارایی های صندوق محاسبه می گردد.

پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری موضوع این دستورالعمل صرفاً شامل اشخاص حقیقی ایرانی بوده و اشخاص حقوقی و یا اتباع خارجی نمی توانند در این پذیره نویسی شرکت کنند.

شروع پذیره نویسی از بامداد روز چهارشنبه مورخ 1399/06/05 شروع شده و تا سرانجام روز چهارشنبه مورخ 1399/06/19 ادامه خواهد یافت.

پذیره نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) صرفاً به وسیله کارگزاری های بورس و سامانه های آنلاین معاملاتی صورت می گیرد. اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی) می توانند به وسیله درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک های منتخب برای خرید واحدها اقدام کنند. هر شخص می تواند صرفاً یکی از این دو روش را انتخاب نماید.

اکیداً توصیه می گردد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، هموطنان عزیز جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک ها و کارگزاری ها پرهیز کرده و پذیره نویسی را به وسیله مراجعه غیرحضوری به کارگزاری ها و سامانه های آنلاین معاملاتی و درگاه های غیرحضوری بانک ها انجام دهند.

متقاضیان دارای حساب در هر یک از بانک های منتخب می توانند به وسیله مراجعه به درگاه های غیرحضوری و حضوری که توسط بانک های مربوطه اطلاع رسانی خواهد شد و با ورود حداقل اطلاعات مورد احتیاج، نسبت به پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری مزبور اقدام کنند. چنانچه متقاضی به درگاه های غیرحضوری و حضوری بانک منتخبی که در آن بانک فاقد حساب است مراجعه نماید، بانک ها مکلف به پذیرش و دریافت اطلاعات وی هستند.

انجام ثبت نام اولیه (حداقل تا ابتدای مرحله احراز هویت) در سامانه سجام به نشانی https://www.sejam.ir صورت می پذیرد.

منبع: جام جم آنلاین

به "زمان نام نویسیدارا دوم اعلام شد، ثبت نام از فردا تا 19 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان نام نویسیدارا دوم اعلام شد، ثبت نام از فردا تا 19 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید