10 کاری که در سفر به بیوک آدا باید انجام دهیم

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، 1. حمل و نقل دریایی و جزیره بیوک آدا

در سفر به بیوک آدا بعد از انتخاب اسکله، باید از ساعت رفت و آمد اتوبوس های دریایی آگاه شوید. اگر در تابستان مسافر بیوک آدا باشید به دلیل شلوغی و ازدحام مسافران در ساعات پایانی روز ممکن است از آخرین سرویس اتوبوس های دریایی بیوک آدا به استانبول جا بمانید. در زمستان نیز این احتمال برای آخرین سرویس اتوبوس های دریایی وجود دارد. دلیل آن کم بودن مسافر برای رفتن به جزیره بیوک آدا در زمستان است. جزیره رویایی زیبایی های کم نظیری در زمستان دارد. ممکن است شاید شما جز آن دسته از گردشگرانی باشید که بیوک آدا زمستانی را بیشتر دوست دارند.

10 کاری که در سفر به بیوک آدا باید انجام دهیم

2. برنامه ریزی و مدیریت زمان در سفر به جزیره بیوک آدا

بیشتر مسافران معمولا یک روز را برای جزیره گردی بیوک آدا اختصاص می دهند. برنامه ریزی و مدیریت زمان در سفر های یک روزه جزیره بیوک آدا خیلی مهم است. زمان رسیدن شما از هتل تا اسکله در استانبول، اطلاع از ساعت حرکت اتوبوس دریایی تهیه بلیط، شناختن جاذبه های دیدنی و تفریحات در جزیره بیوک آدا همه و همه دلایلی هستند تا شما بتوانید از سفر یکروزه تان به جزیره بیوک آدا بیشترین لذت را ببرید. بعضی افراد بخاطر این که دوست دارند روز آرام و خوشی را پشت سر بگذارند از خدمات گشت یکروزه بیوک آدا استفاده می نمایند. در سفرهای چند روزه این جزیره نیز برنامه ریزی مدت زمان سفر اهمیت خاص خود را دارد.

3. دیدن جاذبه های طبیعی جزیره بیوک آدا

جاذبه های طبیعی جزیره بیوک آدا را از وقتی که وارد جزیره می شوید می توانید ببینید. جاذبه های مهم طبیعی جزیره بیوک آدا عبارتند از: دریای آبی مرمره، ساحل زیبای شنی، جنگل های کاج، یوجه تپه و پارک طبیعت جزیره بیوک آدا.

4. بازدید از جاذبه های تاریخی جزیره بیوک آدا

اطلاع از تاریخ جزیره بیوک آدا و بازدید از اماکن تاریخی آن خالی از لطف نیست. جاذبه های تاریخی که می توانید در سفر به جزیره بیوک آدا از آن ها بازدید کنید:کلیسا ایایورگی یا حاجیا یورگی بیوک آدا، کلیسا آییوس (آیروس) نیکولاس والدگریک، مسجد حمیدیه بیوک آدا، یتیم خانه یونانی یا یتیم خانه پرنیکیپو، خانه معروف رِشات نوری گول تَکین و برج ساعت بیوک آدا.

5. رفتن به بهترین رستوران های جزیره بیوک آدا

در سفرتان به جزیره بیوک آدا توجه ویژه ای به رستوران ها داشته باشید. تنوع غذایی زیاد و رستوران های خوب با چشم اندازهای فوق العاده از طبیعت زیبای جزیره بیوک آدا طعم سفرتان را دل چسب تر خواهد نمود. غذاهای ترکی، مدیترانه ای، دریایی، یونانی، رژیمی، چینی و ژاپنی را می توانید در رستوران های جزیره بیوک آدا امتحان کنید.

6. درشکه سواری در بیوک آدا

آیا تا به حال در سفر با شهر یا جزیره ای روبرو شده اید که در آن هیچ ماشینی برای جابجایی شما وجود نداشته باشد؟ در جزیره بیوک آدا اگر قصد دارید به تنهایی یا همراه با همسفران تان به جزیره گردی بپردازید بجای تاکسی می توانید از درشکه های رنگارنگ بیوک آدا بهره ببرید.

7. دوچرخه سواری در بیوک آدا

وقتی به جزیره بیوک آدا سفر می کنید با دوچرخه و ایستگاه های مختلف کرایه دوچرخه روبرو خواهید شد. در بعضی از هتل های جزیره نیز می توانید دوچرخه اجاره کنید. موقع اجاره دوچرخه علاوه بر مبلغ تعیین شده از شما کارت شناسایی یا گذرنامه هم می خواهند. با دوچرخه سواری از تفریح تان در گذرهای جزیره بیوک آدا لذت ببرید.

8. پیاده روی در گذرهای جزیره بیوک آدا

با گذر از خیابان های جزیره با گردشگرانی روبرو خواهید شد که پیاده به جزیره گردی در بیوک آدا می پردازند. هر جا منظره ای زییبا دیدند می ایستند و آغاز به عکاسی می نمایند. در جزیره بیوک آدا خبری از ماشین نیست ولی موقع پیاده روی مراقب درشکه هایی که از کنار شما در رفت و آمد هستند باشید. خوب است کفش مناسب پیاده روی همراه خودتان داشته باشید و حواس تان به ساعت بازگشت تان به استانبول باشد.

9. اقامت در بیوک آدا

مهمترین نکته در سفرهای چند روزه به بیوک آدا اقامت شما در این جزیره است. پس باید بهترین هتل های جزیره بیوک آدا را بشناسید. اینطور می توانید از هتل مورد نظرتان براحتی اتاق رزرو کنید. سایت معتبر بوکینگ دات کام (booking.com) بهترین گزینه برای هدایت شما در این خصوص است. اقامت در هتل های زیبای جزیره بیوک آدا خالی از لطف نیست. ساختمان بعضی از این هتل ها مربوط به قرن 19 است که بعد از بازسازی به هتل تبدیل شده اند و هواداران زیادی بین گردشگران این جزیره زیبا دارند.

10. تفریحات در جزیره بیوک آدا

در جزیره بیوک آدا تنوع تفریحات کم نیست! از تفریحات آبی و ساحلی گرفته تا جزیره گردی و رستوران گردی این ها همه نشانه هایی هستند برای این که در سفر به جزیره بیوک آدا حتما به شما خوش می گذرد. بازدید از اماکن تاریخی جزیره نیز از مهمترین تفریحات شما در جزیره بیوک آداست.

منبع: دالاهو

به "10 کاری که در سفر به بیوک آدا باید انجام دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 کاری که در سفر به بیوک آدا باید انجام دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید