320 نفر در استان کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه برآورد کرد، برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس 320 نفر در استان کاندیدا شوند.

320 نفر در استان کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند

به گزارش، محمد ابراهیم الهی تبار در نشست خبری امروز (7 آذر) با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند ماه گفت: از 10 آذر فرایند انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با دستور وزیر کشور شروع می گردد و از این زمان به مدت شش روز فرمانداران و بخشداران فرصت دارند تا هیات های اجرایی که متشکل از 30 نفر از معتمدین منطقه است را تشکیل دهند.

او اضافه کرد: همزمان با تشکیل هیات های اجرایی، فرآیند ثبت نام کاندیدا ها از 10 آذرماه شروع می گردد و کاندیدا ها به مدت هفت روز و تا 16 آذرماه فرصت دارند برای ثبت نام اقدام نمایند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه در مورد شرایط ثبت نام کاندیدا ها گفت: این افراد باید حداقل 30 و حداکثر 75 ساله بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد و تابعیت ایرانی باشند.

او اضافه کرد: این افراد باید در مهلت تعیین شده به یکی از فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی شامل فرمانداری کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، سنقر و کلیایی و یا پاوه مراجعه نمایند، همچنین کاندیدا ها در خارج از استان می توانند به وزرات کشور مراجعه نموده و در خارج از کشور نیز امکان ثبت نام در سفارتخانه ها و کنسولگری ها فراهم شده است.

الهی تبار برآورد کرد در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی 320 نفر در استان کرمانشاه کاندیدا شوند.

او اضافه کرد: بعد از اتمام ثبت نام، هیات های اجرایی 10 روز و تا 26 آذرماه فرصت دارند کار آنالیز صلاحیت اولیه کاندیدا ها را با استعلام از مراجعه چهارگانه انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه از تبلیغات زودهنگام کاندید ها به عنوان تخلف آشکار یاد کرد واضافه کرد: اگر کاندیدایی بصورت مصداقی و شاخص اقدام به تبلیغات زودهنگام در فضای واقعی و مجازی جامعه نماید، این امر در تایید و یا رد صلاحیت او لحاظ خواهد شد.

الهی تبار با تاکید بر اینکه بی طرفی و قانونمداری محور کار عوامل اجرایی انتخابات خواهد بود گفت: مهندسی انتخابات کذب محض است و هیچ یک از عوامل دولتی حق دخالت یا حمایت از کاندیدایی را با استفاده از ظرفیت های دولتی ندارد و از طرفی هم تمام عوامل اجرایی به بی طرفی توصیه شده اند و در این زمینه نظارت ها بصورت جدی اعمال میگردد.

او با اشاره به پیش بینی 1580 شعبه اخذ رای در این دوره انتخابات در سطح استان گفت: تمام کوشش ما این است که تمام شعب آنلاین بوده و به سامانه جامع انتخابات دسترسی داشته باشند.

او در مورد تامین امنیت این دوره انتخابات هم گفت: در حال حاضر اطلس امنیتی انتخابات استان تهیه شده که در این اطلس تمام تهدید ها و چالش های در هر حوزه انتخابیه متناسب با هر شهرستان احصا شده و برای برطرف تهدید ها تصمیماتی اتخاذ شده تا بتوانیم انتخابات این دوره را با کمترین چالش و در فضایی امن برگزار کنیم.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با اشاره به کوشش برای برگزاری یک انتخابات سالم در استان گفت: ستاد انتخابات در وزارت کشور و نیز به تبع آن در استان های مختلف کشور شروع بکار نموده و از هم اکنون همه اقدامات برای برگزاری یک انتخابات سالم و امن در حال اجرا است.

الهی تبار انتخابات را صحنه ای از حاکمیت اراده مردم بر سرنوشت خودشان دانست و اضافه کرد: امیدواریم فضای انتخابات این دوره بگونه ای باشد که همه سلایق، اندیشه و گرایش های سیاسی در آن حضور پیدا نموده و قدرت انتخاب مردم از بین کاندیدا ها افزایش یابد.

او اضافه کرد: همه عوامل اعم از عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی کوشششان این است که فضایی در انتخابات شکل گیرد که مردم با هر سلیقه و گرایشی بتوانند در پای صندوق های رای حاضر شده و به کاندیدای مورد علاقه خود رای دهند.

الهی تبار با اشاره به جنگ تمام عیار استکبار علیه کشور گفت: امروز شاهد هستیم که استکبار جهانی از همه ظرفیت ها برای ایجاد مشکل برای مردم استفاده می نماید و فضاسازی های مستمری علیه کشور و مردم انقلابی ایران دارد که خوشبختانه هر بار با حضور مردم این توطئه ها نقش برآب می گردد.

او از این دوره انتخابات مجلس نیز به عنوان مرحله ای حساس برای کشور یاد کرد واضافه کرد: امیدواریم مردم این دوره نیز با حضور پرشور خود در پای صندوق های رای بتوانند خط بطلانی بر اندیشه دشمنان بکشند.

الهی تبار در ادامه با اشاره به نقش وزارت کشور و شورای نگهبان به عنوان دو دستگاه متولی در امر انتخابات گفت: قانون گذار وظایف و حدود اختیارات هر یک از این دو نهاد را تعیین نموده و حق انتخاب شوندگان و انتخاب نمایندگان نیز تعیین شده است و قانون ملاک عمل همه ما خواهد خواهد بود.

او با اشاره به تشکیل ستاد انتخابات در استان گفت: این ستاد شش کمیته از جمله کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته امنیتی، کمیته حراست و استعلامات، کمیته فناوری و اطلاعات و کمیته حقوقی را در دل خود دارد.

الهی تبار بیان نمود: در کنار این کمیته ها بخش آموزش نیز در ستاد انتخابات استان فعال است که وظیفه آموزش عوامل اجرایی انتخابات را برعهده دارد.

او با بیان اینکه عمده مراحل انتخابات این دوره مجلس بصورت الکترونیکی برگزار می گردد گفت: از 25 فرآیند انتخابات 24 مرحله آن بصورت الکترونیکی خواهد بود و تنها مرحله رای گیری وشمارش آرا بصورت دستی خواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه یادآور شد: تمام مراحل انتخابات این دوره بجز مرحله رای گیری و شمارش آرا به وسیله سامانه جامعه انتخابات انجام می گردد.

او اضافه کرد: از مزایای این سامانه برگزاری هرچه سالم تر انتخابات است، چرا که هویت افراد رای دهنده در این سامانه ثبت و تعیین میگردد و هیچ کس نمی تواند با شناسنامه فرد دیگر رای داده یا از چند شناسنامه برای رای دادن استفاده کند. همچنین افرادی که قبلا رای داده اند نمی توانند دوباره رای دهند و با وجود این سامانه تخلفاتی از این دست به حداقل خود خواهد رسید.

انتهای پیغام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "320 نفر در استان کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "320 نفر در استان کاندیدا انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید