700 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده است

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد گفت: تاکنون 700 محصول دانش بنیان این دانشگاه به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده و از این تعداد حدود 180 محصول تجاری سازی و وارد بازار شده است.

700 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده است

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ دبیر فیزیک، قباد بهزادی پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز با بیان اینکه مهم ترین رسالت مراکز رشد، تبدیل هسته فناور به واحد فناور است، گفت: اصلی ترین کاری که در مرکز رشد انجام می گردد، تبدیل تیم به شرکت نوپا همراه با یک محصول است.

بهزادی پور اعلام کرد: حدود 10 سال از راه اندازی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی می گذرد و اکنون 135 مرکز در واحد های دانشگاهی سراسر کشور فعالیت می نمایند.

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در اکوسیستمی که معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری ایجاد نموده، ابتدا شخص وارد شتاب دهنده می گردد و آموزش های مهارتی و اولیه مثل شرکت داری و حسابداری و ... را یاد می گیرد.

وی گفت: هنگامی که یک ایده به بلوغ رسید، به مرکز رشد وارد می گردد و در آنجا یک شرکت راه اندازی می نماید و از حمایت های اقتصادی و معنوی دانشگاه آزاد اسلامی برخوردار می گردد و یک سال فرصت دارد تا با استفاده از ظرفیت ها و امکانات دانشگاه محصول خود را فراوری کند.

بهزادی پور ادامه داد: زمانی که محصول شرکت ها فراوری شد به پارک علم و فناوری برای سرمایه گذاری و توسعه بازار معرفی می شوند.

حدود 180 محصول تجاری سازی و وارد بازار شده است

وی با توجه به فعالیت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: 20 واحد فناور از حوزه های مختلف مانند کفش و چرم، فناوری اطلاعات، روباتیک و ... در مراکز رشد این واحد دانشگاهی فعالیت می نمایند که حدود 50 درصد این واحد ها به محصول رسیده و قابل سرمایه گذاری هستند و قرار است این محصولات به برای سرمایه گذاری به پارک علم و فناوری معرفی شوند.

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تاکنون بیش از 700 محصول در دانشگاه آزاد اسلامی به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده و از این تعداد حدود 180 محصول تجاری سازی و وارد بازار شده است.

فعالیت 4 هزار 500 شرکت دانش بنیان در کشور

دکتر بهزادی پور با بیان اینکه اکنون 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، اضافه نمود: قطعاً دانشگاه آزاد اسلامی سهم بسزایی در ایجاد شرکت های دانش بنیان در کشور دارد، امروز در این دانشگاه حدود هزار هسته فناور، واحد فناور و شرکت دانش بنیان فعالیت می نمایند و هر کدام قابلیت این را دارند که به شرکت دانش بنیان تبدیل شوند.

وی تأکید کرد: دانشگاه بیشتر بر رونق کسب و کار های کوچک و نوپا تأکید دارد، کسب و کار هایی که دارای نوآوری باشند و به مرور زمان ارتقاء یابند تا به مرحله سرمایه گذاری کلان برسند.

برگزاری نخستین نمایشگاه فن بازار در آینده ای نزدیک

دکتر بهزادی پور از برگزاری نخستین نمایشگاه فن بازار دانشگاه آزاد اسلامی در آینده ای نزدیک اطلاع داد و گفت: یک نمایشگاه فن بازار ویژه محصولات دانشگاه آزاد اسلامی اوایل سال آینده برپا می گردد که در آن محصولاتی ارائه خواهد شد که نمونه نیمه صنعتی دارد و سرمایه گذار می خواهد.

وی اضافه نمود: هدف از تشکیل اداره کل مراکز رشد و امور کارآفرینی تبیین این فرهنگ به جامعه بوده که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه کارآفرین است.

سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کسی که دانشگاه آزاد اسلامی را برای ادامه تحصیل انتخاب می نماید، باید مطمئن باشد با واردشدن به اکوسیستم نوآوری دانشگاه و گذراندن مراحل شتاب دهنده و مرکز رشد و استقرار در پارک علم و فناوری، بعد از چهار سال خواهد توانست شرکت دانش بنیان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "700 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "700 محصول دانش بنیان دانشگاه آزاد به حالت صنعتی و نیمه صنعتی درآمده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید