معماری و عمران

واکنش چهره های مشهور کشور به برد استقلال در دربی شب گذشته

دربی شب گذشته که بین تیم پرسپولیس و استقلال برگزار گردید و با برد آبی پوش ها همراه بود واکنش چهره های مشهور ورزشی و هنری کشور را بر انگیخت.

22 مهر 1399

جزئیات گیم پلی کرش بندیکوت 4 با نمایش تریلر آن مشخص شدند

در جدیدترین برنامه State of Play سونی، تریلر گیم پلی کرش بندیکوت 4 (Crash Bandicoot 4: Its About Time) نشان داده شد. در این تریلر جزئیات زیادی از بازی به نمایش در آمدند.

10 مهر 1399

بهترین راهکار بحران لیبی همکاری ترکیه با روسیه است

خبرنگاران، سرویس بین الملل- آذر مهدوان: یونان و ترکیه دو کشور همسایه ای هستند که از گذشته تا به امروز بر سر مسائل مختلف اختلاف نظر داشته اند و تنش های میان دو دولت با گذشت زمان نه تنها لاینحل مانده بلکه وارد مرحله حساسی نیز شده است. به طوریکه رسانه های...

30 شهریور 1399

برج ساعت برن و تئوری نسبیت انیشتین؛ از دیدنی های سوئیس، عکس

اخیراً برج ساعت برن جشن 600 سالگی خود را برگزار کرد. با نگاهی از پنجره شرقی برج، کمی قبل از اعلام ساعت، می توانید جمعیت گردشگرانی که منتظر شروع نمایش بسیار قدیمی مشهور برج ساعت هستند را ببینید. تاریخ این برج و مکانیسم دقیق و پیچیده ساعتش شاید بسیار جذاب...

17 شهریور 1399

از قبرهای 1400 ساله تا یک روزه در نخستین قبرستان مسلمانان ایران

مردم محلی آن را نخستین قبرستان مسلمانان ایران می دانند، اما سندی برای ادعایشان ندارند. شاید تنها سندشان تاریخِ حک شده روی سنگ قبرهاست، شاید هم نقل هایی که سینه به سینه به امروز رسیده اند؛ هر چند تاریخِ بعضی سنگ قبرها به سده های قبل برمی شود و بعضی حتی...

12 شهریور 1399

معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بم معرفی گردید

جلسه معارفه منصور نیکپور به عنوان معاون علمی پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم با حضور اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار گردید.

30 خرداد 1399

معروف ترین جاذبه های گردشگری شانگهای؛ چین

جاذبه های جهانگردی شانگهایشانگهای یکی از مهم ترین و جذاب ترین شهرهای چین است و با 24 میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر جهان محسوب می شود. تورهای مختلفی به مقصد شانگهای و همین طور پکن برگزار می شود و سالانه میلیون ها جهانگرد به این شهر چینی سفر می کنند. در این...

25 خرداد 1399

شهرستان سلماسو جاذبه های تاریخی و دیدنی اش، عکس

شهرستان سَلماس (شاپور پیشین) یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی ایران است که در قسمت شمالی این استان قرار گرفته است.

4 خرداد 1399

خبرنگاران بهره برداری از 41 طرح عظیم بخش آب و برق کشور

تهران-خبرنگاران- بهره برداری از 41 طرح عظیم آب و برق با اعتبار سه هزار و هفت میلیارد تومان در قالب پویش # هر هفته الف ب- ایران با حضور وزیر نیرو به صورت هم زمان افتتاح و عملیات اجرایی آنها شروع شد.

31 فروردین 1399

عمران خان: با عاملان گرانی ها شخصا برخورد خواهم کرد

نخست وزیر پاکستان با اعلام خبر مهارت قیمت اقلام ضروری در پاکستان اعلام نمود: گرانی ها واقعی نبودند و با عاملان آن شخصا برخورد خواهم کرد.

22 فروردین 1399

اتهام زنی مقام سعودی به ایران و حزب الله به بهانه سالروز ترور رفیق الحریری

معاون وزیر دفاع سعودی در اظهاراتی به مناسبت پانزدهمین سالروز ترور رفیق الحریری نخست وزیر پیشین لبنان، به حزب الله و ایران هجمه برد.

12 فروردین 1399

بزرگترین جدل تاریخی بر سر نام یک شهر!

هر یک از شهرهای روسیه داستان زیبا و جالبی دارد. برای مثال، شهر سنت پترزبورگ بعد از مسکو بزرگترین شهر روسیه به حساب می آید اما جالب است بدانید که این شهر بزرگ، در طول تاریخ شاهد بزرگترین مجادله ای بوده که تا به حال بر سر نام یک شهر رخداده است! مردم روسیه...

7 فروردین 1399

بخش هایی از عمارت مشیر دیوان سنندج مرمت شد

قسمت هایی از عمارت تاریخی مشیر دیوان شهر سنندج که بر اثر گذشت زمان و عوامل طبیعی و انسانی آسیب دیده و نیازمند مرمت بود، توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان مرمت و بازسازی شد.

27 اسفند 1398

وزیر خارجه فرانسه: آینده توافق هسته ای در خطر است

وزیر خارجه فرانسه یک روز پس از فعال سازی مکانیسم حل اختلاف در برجام تأکید کرد که آینده این توافق در معرض خطر قرار گرفته است.

13 اسفند 1398

مشکل بوی نامطبوع تهران ناشی از افزایش دی اکسید کربن است

استاندار تهران در مورد انتشار بوی نامطبوع در تهران گفت: در روز های اخیر شاهد انتشار بوی نامطبوع در تهران بودیم که آنالیز ها حکایت از افزایش 33 درصدی دی اکسید گوگرد موجود در هوای تهران داشت در نتیجه بنا بر این شد که کارخانه سیمان تهران از مازوت استفاده...

22 بهمن 1398

بشار اسد: آمریکا جایی در سوریه ندارد و حتماً خارج خواهد شد

رئیس جمهور سوریه تأکید کرد که دولت سوریه با ازبین بردن تروریست ها بهانه های موجودیت آمریکا در این کشور را از بین می برد و آمریکا هیچ افقی برای بقا در سوریه نخواهد داشت.

12 بهمن 1398

روسیه در منطقه قطب شمال گنبد ضدموشکی ایجاد می نماید

به گفته یک مقام نظامی، تمامی بخش های ناوگان دریای شمال روسیه طی چند سال آینده به سامانه های دفاع ضدموشکی اس-400 مجهز می شوند و بدین ترتیب یک گنبد ضدهوایی خاک روسیه در منطقه قطب شمال را پوشش خواهد داد.

4 بهمن 1398