شروع به کار چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی، دندان پزشکی، صنایع دارویی، آزمایشگاهی و توانبخشی در شیراز شروع به کار کرد.

شروع به کار چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، چهارشنبه سوم مهرماه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، بیمارستانی، دندانپزشکی، صنایع دارویی، آزمایشگاهی و توانبخشی در محل دائمی نمایشگاه های فارس در شیراز گشایش یافت.

این نمایشگاه با حضور 108 شرکت در قالب 120 غرفه شروع به کار نموده و تا ششم مهرماه پذیرای علاقه مندان است.

شیراز مصرف نماینده 10 درصد کل تجهیزات پزشکی در کشور

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه 3 مهر در آیین گشایش چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی در شیراز، بر اهمیت اولویت بخشیدن به تجهیزات پزشکی فراوری ملی تاکید نمود.

علی بهادر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: با توجه به شرایط موجود در کشور، همواره جنگ مالی وجود دارد و دفاع مقدس ما تنها مختص به یک هفته نیست.

او اضافه نمود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم مصرف نماینده تجهیزات است و هم ناظر بر صدور و تمدید مجوز برای توزیع و مصرف این تجهیزات و باید کوشش کنیم که روزی صادرنماینده مجوز ساخت این تجهیزات باشیم و در جنگ مالی کنونی، تمام تجهیزات مورداحتیاج در داخل کشور فراوری گردد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: در این نمایشگاه برای نخستین بار لیست تجهیزات مورداحتیاج دانشگاه به سرمایه گذاران معرفی شده است.

بهادر با تاکید بر اینکه اولویت خرید تجهیزات با اقلام فراوری داخل است، گفت: 10 درصد مصرف تجهیزات پزشکی کشور، به شیراز اختصاص دارد و بیش از 70 درصد تجهیزات خریداری شده برای برای مراکز درمانی دولتی و خصوصی در شیراز، فراوری داخل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اهمیت امنیت بیماران گفت: تجهیزات باید استانداردسازی شده باشد، سخت گیری در استفاده از تجهیزات، به منزله تامین امنیت بیماران است.

بهادر با بیان اینکه احتیاج، مادر اختراع است، یادآور شد: احتیاج باعث رشد و توسعه تجهیزات و داروها می گردد؛ باید با کوشش ملی، آسایش را برای همگان فراهم کرد، کوشش همگانی باعث توسعه و داشتن ایرانی سربلند و سرفراز می گردد.

تقویت استقلال ملی با یاری توسعه فناوری های سلامت

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس نیز گفت: امروزه در هر کشوری که حوزه سیاست مستحکم تر است، ردپای اقتصاد دیده می گردد و قدرت سخت افزاری و نرم افزاری کشورها در بستر فناوری نهادینه شده است.

حجت الله رضایی با بیان اینکه کشورها کوشش می نمایند که در این عرصه ها پیشرفت نمایند و از سایرین پیشی بگیرند، اضافه نمود: امروزه در عصر اقتصاد و با یاری فناوری در حوزه بهداشت و سلامت و تجهیزات، می توانیم استقلال پیدا کنیم و مستقل شویم، زیرا خودکفایی در حوزه بهداشت و سلامت و تجهیزات، می تواند موجب افزایش قدرت کشور گردد.

او ادامه داد: همه می توانیم در شرایط تحریم یاری کنیم و بخش عظیمی از هزینه های حوزه سلامت را کاهش دهیم.

رضایی اضافه نمود: از 12 و نیم میلیارد دلار قاچاق، سه میلیارد مربوط به حوزه بهداشت و سلامت و تجهیزات است که اگر بتوانیم فراوری داخلی را رونق دهیم، این مقدار از قاچاق را نخواهیم داشت و به اقتصاد کشور نیز یاری می گردد.

/

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع به کار چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید