بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد

به گزارش وبلاگ دبیر فیزیک، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که پس از سه ماه تعطیلی اجباری ناشی از شیوع ویروس کرونا ، از امروز پنجشنبه اول خرداد ماه تاسیسات گردشگری برای میزبانی از مسافران بازگشایی می شوند.

بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد

ایرنا:مهران حسنی اضافه کرد : از امروز به تمامی تاسیسات جهانگردی مازندران اجازه بازگشایی داده شده است ولی این مجموعه ها بر اساس صلاح دید خود و با رعایت پروتکل های تعریف شده می توانند فعالیتشان را از سر بگیرند.

وی اولویت مهم در بازگشایی تاسیسات جهانگردی را رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی جهانگردان و مسافران دانست و هشدار داد : عدم رعایت حتی بخش کوچکی از پروتکل های بهداشتی به معنای تخطی از قانون و تخلف محسوب می گردد و با تعطیلی آن واحد همراه خواهد بود.

معاون جهانگردی مازندران با تاکید بر این نکته که در حال حاضر نگرانی جدی از بابت بازگشایی تاسیسات جهانگردی در استان وجود ندارد ، گفت : اما خطر کرونا همچنان در مازندران و کشور وجود دارد و امکان جابه جایی و انتقال ویروس هنوز می تواند خطر آفرین باشد.

حسنی از مردم ، مسافران و متصدیان تاسیسات جهانگردی خواست که فاصله گذاری هوشمند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند تا هم سفر خوشی برای مسافران رقم بخورد و هم از توقف چرخ اقتصاد جهانگردی استان بیش از این جلوگیری گردد.

وی همچنین از تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در اماکن جهانگردی استان اطلاع داد و اضافه کرد : به تمامی ادارات شهرستانی و نهادهای موازی ناظر ابلاغ شده است که نه تنها سرکشی و بازرسی ها را چند برابر نمایند، بلکه با کوچک ترین تخلف نیز برخورد گردد.

مازندران بر اساس آمارهای رسمی سالانه از حدود 30 میلیون جهانگرد و مسافر میزبانی می نماید. شیوع کرونا در استان که از سی ام بهمن ماه سال 98 با شناسایی 2 بیمار مشکوک در بابل آغاز شد ، در همان هفته نخست تمامی بخش های جهانگردی استان را به تعطیلی کشاند.

حدود چهار هزار واحد تفریحی ، اقامتی و سرگرمی مازندران در مهم ترین ایام درآمدی سال یعنی عید نوروز تعطیل شدند و طبق برآوردها حدود یک هزار میلیارد تومان به این تاسیسات خسارت وارد شده است.

جهانگردی مازندران بازنده اصلی بازی ناجوانمردانه ویروس کرونا با این استان بود زیرا با وجود خاتمه تعطیلی موقت بعضی مشاغل و بازگشت آنها به فعالیت از اردیبهشت ماه سال جاری ، تعطیلی جهانگردی طولانی تر از تمامی صنوف بود.

جهانگردی ، مهم ترین بخش مالی مازندران محسوب می گردد، صنعتی که اشتغال 150 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن وابسته است و به خاطر سرمایه گذاری 200 هزار میلیارد ریالی ، پر رونق ترین و پر زرق و برق ترین بخش مالی مازندران به شمار می رود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت تا امروز پنجشنبه اول خرداد 129 هزار و 341 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و 249 رسید.

آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم نشان می دهد که هم اکنون 338 بیمار با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های استان بستری هستند.

منبع: توریسم آنلاین

به "بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی تاسیسات گردشگری مازندران کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید